Duktig liten kille!

Hm... Ibland händer saker som man inte räknar med.
Jag hade ju räknat med att torsdagskul i församlingshemmet skulle dra igång idag, och att Linus skulle vara där under tiden jag var på möte. Planen var att han skulle gå dit efter skolan ocoh jag skulle hämta honom där två timmar senare.
Så efter att mötet hade tagit slut stannade jag kvar och pratade lite skit med två andra kvinnor som deltagit. Tänkte ju att det inte var så brådis eftersom torsdagskul inte slutar förrän klockan fem.
Kommer bort till församlingshemmet och finner det stängt, tomt och tyst.
Okej... Nu då?
Sticker bort till skolan för att kolla om sonen råkar befinna sig där istället. Inte en skymt av honom och barnen på skolgården har inte sett honom under eftermiddagen heller.
Hm... Nähä...

Det blir ingen annan råd än att cykla hemåt och hoppas på att lillen väntar där hemma. När jag svänger in på gården ser jag en liten person på avstånd, på väg mot en annan gård. Jag plingar i ringklockan och han vänder sig om.
Det är Linus!
Skönt. För att inte säga underbart.
Han frågar om jag varit orolig och om jag har letat efter honom. Själv hade han cyklat hemåt när han konstaterat att församlingshemmet var öde.
Jag frågar vart han är på väg, och får svaret att han är på väg hem till den och den kompisen. Men han hade lämnat en lapp... Okej. Inga läxor heller. Okej. Kom hem halv fem, för sen är det scouterna. Jadå, inga problem. Han hade till och med tagit sig två  mackor innan han gick.
Jo jag ser det, brödet står framme till kattens förtjusning. :-)

Lappen han lämnat ligger på golvet i hallen och ser ut att vara en teckning. Jag plockar upp pappret och tittar närmare. Jo då, det finns lite text bland teckningarna...



































Ja, det var ju tur jag hann haffa honom innan han gick hem till kompisen, så att jag fick veta vart han skulle... Men jag hade ju trots allt vetat att han inte var... ja, försvunnen eller nåt, av informationen på lappen att döma.
Söta, underbara lilla busungen min!

*over and out*

Nya bloggkollen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0