Onsdag

Idag, onsdag, har det inte hänt mycket. Fast tänker man efter har det hänt lite ändå.
1. Har plockat massa björnbär.
2. Har skickat in mitt bidrag till en tävling.
3. Har tittat på True Blood för första gången i mitt liv. (Och jag kan inte förstå all denna hysteri kring serien...)
4. Har varit och kastat lite pil.

Under darten ville sonen också kasta, så han kastade mot en spelare i ett av lagen. Jösses vilka poäng denna lilla kille lyckades få. 50, 74, pilar utanför tavlan, ännu mer höga poäng, 13, 48... Ja, ni fattar. Det var kul att se iaf. Så vill han vara med i ett dartlag och få spela riktiga matcher. Han tyckte det var dumt att han är för liten.

Men når man inte att plocka ner pilarna själv så är man nog inte stor nog att vara med i tävlingar tror jag. Dessutom står han en liten bit närmare än vad alla andra gör. Men håller intresset i sig så lär han bli bra som attan...

Sen funderade jag lite på det här med dörrmattor. Katten älskar min dörrmatta. Fast som klösbräda. Förra dörrmattan jag hade var int ehelt fel heller, men den försvann i en flytt. Hade inte varit fel med en dörrmatta som ingen annan har. Det är ju också en pryl som kan tala om vem man är, och sätta personlig prägel på hemmet. Garanterat en sak som alla besökare ser dessutom. Hittade ett företag som säljer dörrmattor över nätet och kikade där lite. Var faktiskt intressant. Man kanske skulle skaffa sig en ny dörrmatta att ha vid balkongdörren om inget annat?

Nu blir det sängen för mig innan ögonen fäller ihop sig själva...
Natti natti

*over and out*

Matters


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0