Skola imorgon för sonen

Imorgon börjar min lille plutt i andra klass. Tiden går. Nog för man fattat att han inte är min lilla bebis längre, och att han är alldeles för stor för att ligga bekvämt i famnen. Dessutom börjar han tycka och tänka och kräva saker. Utvecklas och bli mer och mer självmedveten. Och så börjar han tvåan...
Jag minns när jag själv gick i tvåan, åkte på lägerskola och allt sånt. Man var stor. Inte så stor som treorna, men det fanns ju två årskurser under oss. Det var verkligen stort. Tjejerna började ju vara trendiga, kläder spelade en allt större roll, och så sminket. Särskilt vid discona. I övrigt var det ju fina hårband, diadem och annat som var status. Killarna var ju så himla tuffa de med, och vissa frisyrer gällde. Den var kär i den som var kär i den som inte var kär i den.
Så tittar jag på min egen son och tycker att han är mycket mindre än vad vi var när vi gick i tvåan. Fast det är nog bara som man tycker själv, och inte riktigt vill att ens barn ska ta klivet mot de äldre barnaåren. Tiden går så himla fort ju... :S

Min lilla pojke tycker det är kul att posera ibland, och som alla föräldrar tycker jag om att ta kort på mitt barn. Visst är han söt!!??? :)

Tror det är bäst att gå och lägga mig snart eftersom vi ska upp hyfsat i tid till skolan imorrn. Nu är det slut på sovmorgnarna igen.

*over and out*




DrLove.se

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0