R.I.P

Rest In Peace alla som har dött idag.



Undrar vilka det kan vara. Personligen känner jag ingen. Jag kan bara tänka mig vilka det är.
Säkert är det Lennart Svensson från rum 207
Kanske Asta Karlsson från sjukhussal 311
Kanske också Beate Nilsen, död i sitt hem, lägenhet 27639 i kvarteret Kittelflickaren
Och kanske till och med lilla Joakim, död på sjukhusets neonatalavdelning, född i vecka 24

Jag känner dom inte, har aldrig gjort och kommer aldrig att göra det. I bästa fall kanske jag för några år sedan såg Asta Karlsson i kön på Konsum, men det är allt.

Kanske borde jag ändå starta en Facebook-grupp med RIP Asta Karlsson. Jag menar, jag har ju sannolikt aldrig träffat henne, ingen bryr sig och ingen vet vem hon är.

Dagens I-landsproblem är att ett helt land måste sörja en person som många aldrig ens hört talas om förrän hans namn dök upp på Facebook idag. Tydligen hade han en god betalning för utövandet av sin hobby, ta-bollen/pucken/pinnen-leken, något som hundar och överbetalda idrottare roar sig med. Och bara därför måste så många sörja denna person som de inte ens känner.

Intressant.

Nej, R.I.P Lennart, Asta, Beate och lilla Joakim, som inte ens hann döpas...

*over and out*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0