Djurplågeri

Någon slår en hund. Någon spöar skiten ur sin häst när den stannar på hinder. Folk blir upprörda. Någon annan släpper ut ett antal minkar från en farm.

Någon tittar på bilder av kattungar nerstoppade i glasburkar och funderar på om det är sant eller inte sant. Det blir ett jävla liv.

När så någon sprider bilder på en sköldpadda inplastad i vattenbad som souvenir händer ingenting.

Varför?


Jag minns när sonen skulle skälla ut butiksscefen på Netto för att de hade sköldpaddsstuvning på konservburk. Linus menade att det fick man inte ha, att sköldpaddor är utrotningshotade och att konservburkarna inte borde finnas på Netto. Med tårar i ögonen av ilska och harm rände han runt i butiken och letade efter rätt person att skälla ut.

Av alla vänner på facebook var det två, förutom mig själv som reagerade. Den som delade fotot först så att jag såg det, och den som delade det ifrån mig senare.

Två personer av ca 150.



Dessa säljs som souvenirer i Kina sägs det enligt bildtexten som finns på Facebook.

2 av 150.

Varför bryr sig inte nån?

Som jag skrev på fb, hade jag lagt upp bilder på söndertrasade jävla pitbulls eller andra kamphudar så hade det bölats och delats och snyftats.

Djur som djur? Liv som liv?

Nä, tydligen inte. Who gives a fuck?

Jag har aldrig haft en varg, inte fan bryr jag mig om ifall vargarna skjuts av.
Jag har aldrig haft en tiger eller noshörning. Det kan jag inte sätta mig in i. Ifall dom skjuts bort allihop  menar jag. Spelar ju ingen roll för mig. Drabbar inte mig. Alltså behöver jag inte bry mig utan kan ägna resten av mitt liv åt att försöka rädda nerknarkade idioter som ändå har gjort sina jävla val.

Fast människor som själva kan påverka sitt öde och ta tag i sina liv behöver ju inte beröra mig heller. Alltså, varför ska jag bry mig om dom som faktiskt klarar sig på egen hand?

Äh, jävla skit är vad det är. :-(

*over fucking out*

Kommentarer
Postat av: Stella

Fy fan! Sköldpadda i sån där liten plats fy fy fy!
Hur kan man göra så?

Svar: Nä, det är kusligt vad folk kan vara grymma. Usch!
Alexandra Fredriksson

2012-07-07 @ 19:04:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0