Familjen samlad igen!

Idag fick jag hämta hem unge och hund. Äntligen. Tänkte det var lika bra att åka dit personligen och se till att få dom med mig hem, och efter vissa surmulna protester så gick det. Men det var inte populärt.

Kom såklart inte ur sängen i tid i morse, men jag hann med jobbet precis i tid innan de öppnade kontoret, tack och lov. Sen missade jag bussen till landet (Vinslöv) och befann mig sitta och språka med en 79-årig herre som jag var granne med innan. Han hade inte riktigt fattat att jag hade flyttat. Ganska intressant. Dessutom är han dansk eller tysk, svårt att höra vilket, så han pratar lite roligt. Man får anstränga sig för att höra vad han säger. Och han hade som vanligt fullt upp med sina barn och barnbarn och deras projekt. En sån där snäll farbror som kommer och fixar allting så fort nån ber om hjälp. Eller i alla fall så fort som nån av döttrarna ber om hjälp. Sonen får visst klara sig själv, för pågajäven var längre och bredare än farsgubben sa han. Och denna  herre är inte kort eller tanig.

Väl i Vinslöv möttes jag av en överlycklig hund som när han väl hälsat av sig återgick till den normala vinslövsaktiviteten; bevaka huset, dess invånare och tomten. Mest spisen.
Sonen såg jag inte röken av på över en timme minst, och när jag väl hittade honom, bänkad framför morbrors playstation, så såg han allt annat än glad ut. Nä, han ville inte hem. Dessvärre fick han ju följa med hem senare i alla fall.

Vi käkade middag där. Bäst att passa på när det bjuds, och man slipper laga maten själv, och sen drog jag och mamma ner till prylmarknaden brevid fritidsgården. Hittade en jacka. Märk väl, jacka. En kort sådan. Inte en kappa. Wow liksom! Hittade lite garner och två filmer också, varav en var en disneyfilm som jag inte hade.
Letade som en skållad gnu efter mina inlines också, när jag ändå var där, men de är och förblir borta. Högst irriterande. Har tänkt på att plocka fram dom nu hur länge som helst. Kollade igenom lite ställen här hemma igen men inget här heller. Får kolla förrådet imorrn, och hoppas de finns där. Annars vet jag inte vart de har försvunnit. Lite synd... Hade varit kul att åka igen. Klarar jag skidor så klarar jag inlines. Speciellt efter att ha åkt lite skridskor nu i vinter.
Eller så var det någon högre makt som gömmer dom för mig för att jag inte ska åka och slå ihjäl mig eller knäna ännu mer. Men sånt struntar jag i och letar tappert vidare. Lite då och då i alla fall.  Inlines med hund och barnvagn var suveränt. Speciellt med en draghund.

Sen blev det tåget hem och tränga in oss i en tågkupé ihop  med massa andra hundar, så det var ett herrans liv, gny och väsen på alla hundar. Lite trevligt sådant. Kul att observera hur andra gör med sina kräk. Eller inte gör. Finns dom typerna också.

Sen blev det en tur till Hovdala i månskenet... Lite kallt, men annars var det trevligt. Två hundar sprang som torra skinn, och en hund lufsade trött och tjurigt runt och nosade och markerade på allting. Farbror Schnauzer börjar bli gammal och sur tror jag... Tappat leklusten. Eller så var han bara trött efter vistelsen på Hotell 46 i Vinslöv. Är  ju ganska jobbigt att vara på semester. Man är alltid mycket tröttare när man kommer hem än när man åker iväg. Förstår inte detta...

Nu ligger sonen här brevid mig och snarkar!!! Har han lärt sig såna otrevliga ovanor i Vinslöv ska han inte stanna där lika länge nästa gång. :P

Fick även ett par örhängen i påskpresent av mamma. Jättefina, men jag använder inte örhängen så ofta. Får väl börja göra det igen då. Tycker det känns lite dumt att inte använda saker man får i present. Känns som att man på nåt vis inte visar att man uppskattar det om man inte använder det.

*over and out*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0