Hundar och nålbindning

Igår, måndag, kom det inte hem någon unge. Nej då, han trivdes bättre under korkeken hos mormor och morfar. Så ville han inte hem idag heller, och sen kanke han ska hem idag trots allt. Till och med hunden stack ifrån mig för att spendera tiden hos mormor och morfar. Okej, jag har fattat poängen, jag är tråkig! Så vi får se idag om jag får hem dom små tomtarna eller om det får vänta ytterligare en dag.

Var även hundvakt igår till schäfern Ella. Husse och matte skulle jobba och eftersom vovven inte är van att vara utan sin flock så kom vi på att det kan bli ett attans ylande i värsta fall. Så hon fick vara hos mig. Det gick hur bra som helst. En schäfertik på 10 månader. Spike tyckte det varlite äckligt med en ny hund, så han försvarade svartsjukt sin matte, och försökte sysselsätta den förvuxna valpen genom att ge bort sina tuggben istället för sin matte. Det funkade ganska bra ett tag.  Hon var inte så koppelvan heller och hade ännu inte vant sig vid nya ägare och nytt hem, så jag var beredd på vad som helst när det var dags för promenad.
Tji fick jag.
Kunde gå med bägge hundarna i samma hand efter en liten stund. Fick i och för sig snurra runt och byta håll och riktning lite grann för att de skulle fatta att det var mig de ska hålla koll på, men det gick jättebra. Inget behov av halti, inget dragande.  Så då blir man lite avundsjuk på vännerna som har två mycket goa hundar.

Nog för jag trivs bra med min lille skäggtomte till schnauzer, men jag vill ju ha något större, med mera power och mera lust att göra annat än bara nosa på grästuvor eller skälla på folk som ser misstänkta ut. :P Och han skötte sig jättebra han med under promenaden med Ella. Fast det visste jag att han skulle göra, han funkar oftast bäst när han ska visa andra hundar hur man gör för att vara duktig, och helst när man tränger ihop hundarna lite och kräver att de ska gå nära varandra. Annars kan han minsann vara ganska fladdrig och försöka springa överallt eller iväg.

Här är en bild på Ella... :-)


Senare kom mamma och hämtade den nålbundna mössan som tillverkats till en tant på vävningen. Det har tagit lite väl långt tid att få den klar, för jag har inte suttit med nålbinderiet så som jag borde ha gjort nu.

Visst blev mössan fin? Jag tycker det i alla fall. Och det var fler som tyckte, för mamma ringde efter ett par timmar igen och langade över luren till en annan tant där.
Som ville ha en likadan mössa. Fast med lite diskretare färg på kanten. Haha... Javisst, absolut. Så det satte jag igång med igår kväll. Har inte kommit så långt än, men det ska int eta flera veckor att få den klar. Får ta mig i kragen och få det gjort helt enkelt. Heller inte fel med ett par kronor in i plånboken heller. Nåt för besväret får man ju ha.

Så, jag håller på med en tredje vit mössa. Kan inte säga när den blir klar, eftersom beställningarna går före, men den ska jag inte behålla när den blir klar. Lägger ut den i bloggen och så får vi se om någon vill ha den. Och nej, det är inte ullgarn! Inte denna gången.

Ringde och skulle boka in -hör och häpna- ett läkarbesök idag. Typiskt nog hade de inga tider förrän nästa vecka. Jo men det är ju nästa vecka jag behöver det... När man konsulterar medecinska fackmän så är det ju oftast av något mer eller mindre akut slag, och då vill man inte vänta 9 dagar på att då komma dit. *suck* Verkar även kunna bli ännu en genomgång av inälvorna via ultraljud. Till vilken nytta? Jaja, det löser sig väl.

Eller jo det gör det, för det är inget annat att göra åt saken. Man får vänta och se.

*over and out*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0