Det snöar!

När jag gick hem från stan idag, eller ja, nu ikväll, så snöade det. Inte några jättestora flingor eller så, men ändå så att snön lägger sig.
Fick nästan lite julstämning, men fylldes av vemod. Kände hur trevligt det hade varit att gå där i snön med någon speciell. Nästan bli barn på nytt och bara skratta och ha roligt. Sen kom jag tillbaka till verkligheten och då var det bara kallt och halt.
Lustigt det där, vilka olika bilder vi kan ha av samma verklighet. Eller är verkligheten kanske inte samma för olika personer?
När jag kommit in i värmen igen, hos en kompis, tryckt i mig en pizzaslice och en lussekatt, kände jag hur energin bara försvann. Totalt. Både fysiskt och psykiskt. Totalt borta.
 
Så nu ligger jag i sängen och tänkte inte göra ett enda dugg mer i dag, utan bara lata mig och tänka på ingenting. Om jag nu lyckas tömma skallen på idiotiska tankar. Man ska inte tänka så mycket, man ska bara vara, ta en dag i taget och göra det som får en att må bra. Även om det inte är så lätt alla gånger så får man väl försöka.
Annars får man tänka på något bra/roligt/lyckligt en stund. Vet precis... En underbart mysig stund i en soffa i Sölvesborg. Något jag minns och gärna tänker på, även om den andra personen var mest sovande... Felt so good...
 
*over and out*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0