Toppendag!

Idag har verkligen varit en jättekul dag. Kändes lite ensamt igår kväll när sonen sov över hos en kompis och jag blev alldeles ensam här, men det vägdes upp idag. För övrigt har jag i skrivande stund två små grabbar som ligger i var sin sovsäck i bäddsoffan och glor på Scooby Doo.
I vanlig ordning var det för få timmars sömn i natt, och så började några tomtar till fastighetsskötare eller vilka det var, skrapa snö utanför fönstret klockan sex i morse. Hade de inte väsnats så tidigt hade jag nog kunnat sova någon timme till, men det var ju kört att somna om. Låg därefter kvar i sängen och dvalade i brist på sömn, ända tills det ringde på dörren fram emot elvatiden eller vad klockan var.

Släppte in P som Linus hade skickat upp för att "jag nog skulle bli glad då.", som pojken hade uttryckt sig. Ungar är härliga. Knappt en timme senare kom T.

Hundpromenad på fältet en liten stund och sen var allt lugnt en stund. Senare ner och handla, ungarna fick steka hamburgare under vaksamma ögons befäl och efter maten var det hem igen och slänga ner lite tvätt i maskinen. Tvätta som är så strålande kul!

Sen drog vi iväg till Hässleholms museum där det var lite sportlovsjippo med kvällsöppet. Museet är annars ganska stängt väldigt ofta på vintrarna tycker jag... Det blev guidad tur bland brandbilar, sjukvårdstält och stridsfordon av olika slag. Väldigt trevligt. Lite skådespel mellan grejerna var det med. En centurion (stridsvagn för er som inte har en aning) hade "kört ner i ett träsk och satt fast och behövde vinschas upp av ett annat fordon", så vips fick man se hur det gick till att koppla vinschen, fast i dramatisk form. Haha. Det sköts pansarrobotar och lede fi bekämpades. Sjukvårdstältet var helt plötsligt levande och det lockades rikoschetter ur benet på en soldat.
Vi fikade och hade trevligt.

Dagen har bjudit på många goda skratt. Fler glada dagar åt folket!!!!! :)

Blir säkert en bra dag imorrn med, för efter att jag har jobbat ska vi iväg och grilla och vad mer man nu kan hitta på var vi nu hamnar. Hästveda sa folk, alternativt Vedema. Ja, vi får se imorrn vad som händer.

Idag har jag faktiskt heller inte hittat något klart störningsmoment att gnälla av mig på i bloggen, med mer eller mindre fyndiga kommentarer. Mest mindre fyndiga antar jag folk tycker. Hahaha! Men lugn, det kommer endera dagen, helt säkert.

Ska dessutom ladda kameran och ta lite bilder imorrn om det blir utflykt, känner att det inte varit några bilder i bloggen på länge, och det blir lite halvtråkigt då får jag erkänna. :)

*over and out*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0