Fredag

Fredag igen. Tiden går ganska fort. Snart sommar, grönskande träd och ängar, och stilla sommarregn... ^^

Idag blev det fika hos en kompis ihop med hennes kompis som hade med sig sin två månader gamla bebis och sin spaniel-tik. Så klart föll tiken Spike i smaken på pricken, och han visste inte var han skulle bli av. Den andra hanhunden var också lite till sig. Vi tog en promenad, och efter en stund tröttnade jag på Spikes dragande och kopplade lös honom istället. Av nån kul anledning så höjder det hans motivation till att gå fint brevid. Så där gick vi, en meter bakom denna underbara tik, och hundskrället var utom sig. Men det gick bra. Han var duktig.

Senare kom Linus hem efter att ha varit ute hela eftermiddagen, ställde sig att laga mat och då ringde det på dörren. En kompis till honom. Efter en stund så kom de på att de skulle sova här. Jag vet ju att kompisen försökte få Linus att fälja med hem till honom istället, men det ville inte Linus. Skulle det sovas skulle det sovas här.
Så de går hem och packar med sig kudde och tandborste hos kompisen och kommer tillbaka, sätter sig och kollar på tv i lugn och ro. Sen när jag och T sitter och nästan har käkat klart kommer kompisen ut och frågar om han kan få nåt att äta.
???
Då visar det sig att han har varit ute och lekt sedan klockan ett idag, och inte fått nån mat. Hans mamma hade inte lagat mat till honom, och så hade han inte varit hungrig. Jag litar inte så mycket på den här grabben, så jag vet inte hur det ligger till med den saken. Oavsett så kan jag inte låta ett barn här hemma gå hungrig, så han fick tacoköttfärs och majs. Typ vad som var kvar. Ja, lite nachochips också.

Nu är de fortfarande vakna och traggar och spelar PS2.
Blir så trött. Varför inte äta hemma innan man ger sig iväg? Äta när maten finns framme och komma hem och kolla till om mamma har nåt käk? *suck*
Får snart ta och däcka dom på nåt vis, för jag är hur trött som helst. Ögonlocken känns väldigt tunga, och jag tror jag skulle somna snabbt. Två glas vin is tha shit!

*over and out*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0