Long Time No See!

Var ett tag sedan jag skrev nåt här nu. Är väl dags igen, så folk inte tror jag faktiskt har gått i ide på riktigt.

Hänt sedan sist är väl en del, minns inte riktigt vad jag skrev sist, men helgen kan man ju alltid säga några ord om.

En kompis som jag inte träffat på allt för många år nu, cirkus åtta år, kom ner och hälsade på. Det var jättekul att träffas. Han skulle tävla i simning under helgen, så därför har jag för första gången i mitt liv bevittnat en simtävling. Masters SM var det, för den som är nyfiken. Jo, det var inte mycket jag fattade i början,  men när jag väl hade ett program i näven så klarnade det lite mer allt eftersom. Sjukt imponerande vad duktiga deltagarna är. En annan kan väl hjälpligt plaska fram i bassängen med hjälp av en badring och en plastanka. Dessutom skulle jag nog inte klara av att dyka ner i bassängen utan magplask. Linus och hunden lämnades hos mamma och pappa om dagarna, så jag behövde inte tänka på att jycken behövde gå ut, eller att sonen tyckte det var tråkigt att sitta och titta. Skönt!!!

Igår var det återigen måndag, och det var ett litet äventyr i sig. Vissa dagar alltså... Vi kom upp som vi skulle och allting, men så när vi står och väntar på den sena bussen, den som gör att sonen blir två minuter försenad, så kommer han på att oj, vi ska ju till badhuset idag. BADKLÄDERNA!!!!!
Givetvis låg ju badkläderna hemma, så det var bara att gå hem igen, rota fram badshorts och handduk, lägga i en påse och trava ner mot vändplatsen denna gången, för att hoppas på att det skulle komma en buss lite lägligt. Alternativt att Peter var hemma med bilen. Vilket han inte var.
När vi kom ut på gatan så kom bussen. Över en halvtimme försenad rusar sonen fram tills in klass och till simläraren. Då var det inte mycket kvar av simlektionen tyvärr, men han fick ju känna på vattnet i alla fall.
Efter att ungen var lämnad i badhuset så vandrade jag bort mot jobbet i den hårda vinden. Storm kändes det nästan som bitvis, men det var väl bara lite friska vindar. ^^

Gå hem från stan i snålblåsten. Mysigt, mycket mysigt...

Resten av dagen blev betydligt muntrare ihop med Peter och Therese. Ett antal asgarv samt lite annat smått och gott blev det. Och gemensam middag på kvällen. Det hade vi iof idag med. Trevligt trevligt.

Idag har jag haft två möten inbokade, varav ett var utvecklingssamtal med sonen. Det var väl ganska hyfsat, även om jag alltid har mina synpunkter och frågetecken kring olika saker.  Orkade dock inte tjafsa om något idag, eller knappt ens ha en åsikt.  Vissa dagar är sådana. Idag är en sån dag.

Ska snart läsa för Linus, och natta honom, sen är det House som gäller, vid nio. Hoppas jag. Blir lite bitter om det nu inte är något House ikväll. Sen får vi se om det blir Top Gear eller sängen som vinner slaget om min uppmärksamhet efter det.

*over and out*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0