Paddla kanot

Lite av sommarens planer börjar smidas nu. En av grejerna blir en kanothajk. Lite spontant kom det på tal idag, men det har hänt förut, så tanken är int elångt borta.

Det som gäller nu är att fundera ut var det ska paddlas och se till att det är folks å det räcker. Är inte så kul om det bara är några stycken. Inte för att man behöver vara en 20-25 stcken heller... Blir lite mycket kanske.

Efter tidigare paddlingserfarenheter kan jag konstatera att jag inte är sugen på att paddla Lagan motströms, genom forsar eller på sträckor som innebär att man måste lyfta upp kanoteländet och bära den en bra bit innan man kan paddla vidare igen.

Är lite nyfiken på hur det är att paddla längs kusten, från Kristianstad via Helge Å till havet eller på någon större sjö med massa öar. Gällande Helge Å så tar ju sig flodbåten ner till Åhus utan problem, alltså borde det gå ganska bra att paddla samma väg.

Nästa problem är ju definitivt kanotuthyrningen. Är ju inte bara att hyra kanoter och paddla var man vill. Beror ju lite på var uthyrningsställena finns, hur många man blir och om det är vana eller totalt oerfarna kanotister med. Jag klassar mig själv som lite ovan men ingen total nybörjare.

Ja, vilka vill med?

Sen tyckte jag lite ogenomtänkt att nytt för i år får bli en paddlingspartner/dejt. Dvs inte bästa kompisen, brorsan eller så.
Funderar just nu på om det var så smart att föreslå det, men lugnar mig med att det är långt till dess och man hinner mycket på den tiden. Borde inte vara så omöjligt att hitta nån som vill hänga med och paddla lite kanot med mig.

Kan ju tillägga att dela sovsäck ingår inte i avtalet för paddlingspartner, det får man ha med sig själv. :P Jag är frusen av mig och behöver min sovsäck för mig själv. Dessutom får det inte plats nån mer i den.

Så om någon lite spontant känner att det hade varit kul att paddla lite kanot med oss i sommar så hör av er! Och glöm inte sovsäcken! ;-)


*over and out*

Kommentarer
Postat av: Ylva

Kanot är rent av livsfarligt! Trångt och jävligt, instabilt osv. Jag trodde du ville ha semester! :)

Men om det blir av så paddla lugnt!

2012-03-27 @ 15:50:18
URL: http://kulan.blogg.se/
Postat av: Alex

Haha, lite spänning i vardagen är väl kul?

2012-03-27 @ 15:59:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0