Tisdag

Den här dagen har varit intressant. Har försökt vända allt till positiva tankar istället, för att inte bli helt knäpp. Man har sina perioder eller dagar då allting bara känns lite... ja, lite fel.

Så idag fick vi sovmorgon, ökad luftfuktighet som spolade bort massa pollen, träna på stresståligheten, extra vit och ren tvätt, öva på att sortera och prioritera vad som måste tvättas nu och vad som kan vänta tills nästa gång, fått hjälp med läxläsning och idéer om nya klädinköp av Disel, fått en extra dos motion nu på kvällen, vilket är lika bra eftersom det inte blev av att cykla ut till P2 för möte, utan jag tog bussen...



Ska man skriva klarspråk så försov vi oss men hann i tid ändå eftersom vi skippade frukosten.
Det regnade och var allmänt kallt och ruggigt.
Hade möte långt iväg åt helsike, som jag inte hade tid med eftersom jag hade tävttid tolv till sexton.
Tvättmaskinen la av under programmet. Lyckades öppna luckan och köra om programmet. Samma sak händer igen. Hann inte tvätta all tvätt jag hade, utan fick slänga in en sista maskin med lite vad som helst som var viktigt att tvätta. Fick inte heller all tvätt torr och har inga krokar i väggen på balkongen att hänga tvättlina på, upptäckte jag. Sen blev ena hunden sur för att han inte fick jaga katten eller buffa på sonen och ta hans pennor och skolböcker, så han tog sonens finskjorta som skulle användas till skolavslutningen, som leksak istället. Tog den ifrån tvättställningen och slet sönder den. Så nya skolavslutningskläder måste inhandlas. Ännu mer jagande av katt gjorde att jag bestämde mig för en extra nattrunda med hundarna. Ca en timmes rask promenad och lite olika möten med folk. Några som verkade reka en tomt inför inbrott. Helt klart olaga intrång var det, eftersom de blev skraja när jag kom. Några andra som beundrade hundarna och  några fler som ville hälsa och ställde konstiga frågor. Dumma frågor får dumma svar, så Spike blev tränad vakthund och ilsken, och Disel blev någon som bara vill hälsa på folk ibland. Om han har lust. Och idag hade han visst det.
Så kommer man hem och vill lägga sig, men då har kattfan antagligen suttit fast i eluttaget och är speedad till max på att få igång hundarna till bråk och bus. Tack för den!
Det första Disel gjorde när vi kom in var att kolla så att sonen sov ordentligt, pussa honom och buffa på honom så han skulle ligga riktigt bekvämt, sen började han jaga katten och sedan gick han och drack vatten. Sen tröttnade jag och har nu väldigt ilsket platsat två hundar och en retlig katt.
Den sura schnauzern blir ju ännu surare om det uppstår massa bråk och stök här hemma och morrar, skäller och nafsar efter både hund och katt för att tala om vem som har sista ordet och mest pondus. Tyvärr vinner ju katten mestadels. Över båda hundarna.

Nu ska locket fällas och ögonen stängas för idag. Natti natti!

*over and out*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0