Äckliga fyllon!

Bara för att jag lämnade hundarna hemma hos Linus när jag skulle iväg och jobba så hamnar man givetvis på samma buss som två äckliga idioter. Den ene pratade bara sitt eget språk, men den andre tolkade glatt allt han sa. Det gick ut på att de var snälla farbröder, att den som inte pratade svenska tyckte jag var jättevacker och hej och hå, och ville en massa.
-Har du familj?
-Ja.
-Man, barn? Är du gift?
-Ja.
-Ingen ring ju.
-Nickelallergi.
-Han tycker du är jättevacker. Bry dig inte om vad han säger, han pratar bara strunt. Men jag tycker också det. Han vill ha dig.
-Jaha. (sjunker djupare in i telefonens underbara värld och försöker se så ointresserad ut som det bara går.)
-Han säger att du kan komma hem till honom. Han bjuder på mat och du får dricka med oss.
-Jag dricker inte. Är inte intresserad och vill bli lämnad i fred.
De fortsätter tjata och budskapet är att den store av dom, som inte pratar svenska, vill dra med mig hem, även om jag inte vill det själv. Så försöker han få med mig att gå av bussen på hållplatsen de hoppar av på.
 
Fy fan! Urrrk! Hade de gjort nåt mer hade jag fan sparkat dom ända hem till Marocko (dit jag också fick en inbjudan såklart).
När jag för en gångs skull tänker att det är safe att lämna hundarna hemma för att jag ska ta bussen, inte gå genom stan... Nä fan, nästa gång tar jag en av hundarna med mig, och det blir med stor sannolikhet Spike, och då skulle jag vilja se den packade idiot som vågar sig nära. Jag blir ju inte rädd när sånt händer, blir ju bara så in i helvetes förbannad, men visst kan det kännas obehagligt trots det. Och Spike tycker inte heller om idioter som beter sig lustigt. Kan han försöka likvidera en pit bull och en cane corso kan han väl försöka likvidera en idiot som antastar matte.
Helt klart nackdelen med att jobba sena kvällar... *grrr*
 
*over and out*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0