Carpe Diem

Tänk om man hade fått chansen att leva om en dag, vilken dag som helst, en gång till. Vad hade man tagit? En dålig dag för att rätta till något idiotiskt misstag man gjort? De dagarna finns i överflöd. En dag i framtiden för att se hur livet kanske blir? Eller en bra dag?
 
Gällande de dåliga dagarna och alla felaktiga eller förhastade beslut man gjort är det ju bara att välja och vraka fritt. Finns ju så många. Men om man rättade till något så kanske det hade slutat med att man inte var samma person senare. Alla val och händelser påverkar ju oss till att bli de vi är.
 
En dag i framtiden då? Nej, inte nu längre. Förr skulle jag ha viljat veta. Men nu vill jag inte det. Det blir som det blir, och det känns som att man är lyckligare av att inte veta.
 
En bra dag? Vad är en bra dag? Tänker här en dag helt utan måsten, helt utan dumma beslut man fattat, och helt och hållet utan irritationsmoment what so ever. Jag kan på rak arm minnas tre sådana dagar i mitt liv. Tre dagar på 33 år. En dag var elfte år alltså. Shit...
Om de där riktigt bra dagarna så sällan inträffar borde man lägga mer tyngd vid dom, värdera dom högre och tänka på dom lite oftare. Lite som en chokladbit som sakta smälter i munnen. En riktigt bra dag borde ju då vara värd varenda sekund i guld.
 
 
Det här fotot tog jag en tidig morgon från balkongen för ett par dagar sedan. Man står där på morgonen och funderar. Tänk om detta blir en av de där dyra dagarna?
 
Make each day count. Fånga dagen. 3 dagar på 33 år. Nä, skärpning, gör om, gör rätt. Bot och bättring.
Carpe Diem!
 
*over and out*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0