Fullträff va?

 
Tja, vad säger man? Inte röra några rester av död gris? Och så firar vi Jesu födelsedag med griljerad skinka...  Seems legit.
 
Det där med kläder i ett enda material är ju också lite kul, eftersom folk hade kläder i både ull och linne samtidigt. När bomullen kom in i bilden vet jag inte, men jag har för mig att ull och lin har används mycket längre att göra kläder av.
 
Närsyntheten då... Jag tror jag har sett minst en präst med glasögon. Hur går detta ihop? Till och med prästerskapet bryter mot reglerna då ju. Eller de håller sig i andra änden av kyrkan för att predika, och låter korgossarna sköta altaret där oxen ska brännas? Men vänta nu... Man fick inte arbeta på söndagarna ju... Men självaste prällen är ju anställd av Svenska Kyrkan som vill att det arbetas på söndagar klockan elva... Men...
 
Äh, jag håller mig nog till den gamla tron. Då är det bara att slakta en gris och hänga en sotig träl i ett träd, dricka alkohol och slå folk på käften. Verkar mycket roligare tycker jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0