Hemlängtan

Lilla parveln har visst hemlängtan och saknade mamma. Jo visst, det tror jag vad jag vill på. Han saknar väl sin dator kan jag tänka. Dessutom har jag inte tid att hämta hem honom idag, så han får ta sig hem själv eller vänta tills imorrn efter jag jobbat. Om han inte tar bussen hem imorrn och möter upp mig på jobbet vill säga. Eller att han raggar skjuts hem. Är väl inte helt omöjligt att de tycker synd om honom och kör hem honom.
Men han måste ju lära sig att om man inte vill följa med mamma hem så får man ju finna sig i följderna som blir, och att man inte kan släppa allt man har för händer för att hämta honom i precis just den sekunden det börjar suga i datorspelstarmen...
 
Ikväll är det Ljungdalas hundar och måndagspromenad som står på schemat, och nu när det är riktigt toppenväder och lite ljusare så ska det bli intressant att se hur många som kommer med. En del kanske är bortresta, med tanke på att det är påskhelg, men ändå. Mina grabbar lär ju vara hajpade som vanligt. De gillar verkligen måndagspromenaderna, men det verkar alla de andra hundarna göra också. Kul. Och så lär det väl bli en massa trevligt snack också, som vanligt. Me like...
 
Fick ett erbjudande idag också. Jag behöver lite smågrejer fixat med tvättmaskinen och kranen, och kan få det fixat mot att jag meckar lite bil. Det var för trångt i motorrummet för att polaren skulle kunna komma åt själv, och eftersom jag har mindre händer så borde jag komma åt bättre. Damen vägrar förstöra naglarna genom att rota runt under huven tydligen. Så det får väl bli att plocka fram lite oömma kläder nån solig dag och beväpna mig med skiftnyckel och skruvmejsel och ge mig i kast med något jag inte har den blekaste aning om hur man gör. Något säger mig att det inte är så enkelt som att byta en sprucken topp, och att det inte är en volvo... Jaja, det blir säkert kul, om det blir av, och Linus kan leka med deras ungar under tiden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0