Måndag

Då var det väl dax att sammanfatta dagen... Haft möte, kommit på att jag inte har den blekaste aning om var min kalender har gömt sig. Förhoppningsvis är den på¨jobbet... Och såklart hade vi ju promenaden med Ljungdalas Hundar. 10 hundar tror jag det var, och två av hundarna var rookies. Det var en skön promenad i skönt väder, och prat om lite allt möjligt, men kände att jag inte hade så mycket att säga idag. Svarade mest på tilltal bara och gick och njöt av promenaden.
Efteråt blev det fika, och jag hade med en burk nybakade kärleksmums. Det var gott minsann. Och så tränade jag lite "fotgående" eller snarare kontakt med Disel, och han gick lös bredvid mig mellan de andra hundarna. Han var riktigt superduktig. Det var kul att testa hur det gick med störningsmoment i stil med hundkompisarna, men man måste våga testa nån gång, och det blev idag. Vilket jag inte ångrar en sekund. Måste ju tillägga att detta var efter promenadens slut och när jag hade fikat klart, och de andra hundarna satt uppbundna. Gjorde två platsningar med inkallning också, och han tvekade inte en sekund, utan kom rakt fram till mig utan smärre "genvägar" via de andra hundarna. Toppenduktigt!
 
Så har jag kollat film idag också. Den första var Drillbit Taylor, med Owen Wilson, och han är ju alltid kul att titta på. Ganska lättuggad film. Nästa film var Cockpit, om en pilot som gjorde vad som helst för att få ett jobb. Den var helt klart underhållande att titta på.
 
Och imorgon är det jobb som väntar... Så det kanske är likabra att stänga igen locket på znarkofagen för idag. Snart i alla fall.
Godnatt och sov gott, folket!
 
Ps! Slänger in en bild på Spikes prisrosetter. Fick äntligen upp dom på väggen igår. :-)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0