Onsdag

Hänt idag då? Tja, varit väldigt trött då jag inte sov särskilt mycket natten till idag, av olika anledningar.
 
Har njutit av vädret idag, suttit på balkongen och solat och fixat och trixat lite. Var iväg till Elgiganten och införskaffade ett nytt headset till yuppienallen. Var en smula dyrare än planerat, men har jag nu en av marknadens bättre telefoner så måste jag ju ha ett matchande headset. Så blev jag försäkrad om att det skulle funka till telefonen också.
Väl hemma testade jag.
Det där med att det funkade visade sig vara en sanning med modifikation. Lurarna funkade, men inte knapparna och micken.
 
Jaha... Men man är väl inte sämre än att man kan fixa och trixa lite och med lite funderande så kom jag fram till att min telefon är så pass ny och flashig på marknaden att den har ett nyare system och att headsetet har en annat system som det är kompatibelt med. Ett äldre system. Oookej... Now what? Jag sitter alltså här med stans häftigaste och dyraste lurar till nallen, och kan inte prata med folk. Jaha ja. 
 
Sen kom jag på att det måste finnas någon slags skarv eller adapter för just detta ändamål, så det får jag snoka reda på och investera i så fort jag får tid.
 
Nu blir det sova som står på schemat. Inte för att jag lär somna än på ett tag, men man kan ju låtsas.
 
*over and out*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0