Ännu en helg har gått

och det var bröllop och födelsedag och hej och hå. Gårdagen var solig och fin, och bröllopsceremonin var vacker och inte alls utdragen. Tog inga kort själv, men det gjorde alla andra, och jag har redan tillskansat mig ett par stycken som jag är med på. De ligger dock på datorn och eftersom det spelas minecraft där kommer jag inte åt dom för tillfället. Så istället sitter jag med netbook'en och en mobil hotspot via telefonen, eftersom min netbook vägrar ansluta till nätverket idag. Störande. Men så småningom kommer en bild lovar jag. Och Brostorp är verkligen vackert, så det var inte en dum idé alls de hade om att samla alla och gifta sig där ute en solig dag. Och är man på landet så brukar man allt som oftast gå en vända i kohagen också, så också denna dagen. Och det var väldigt trevligt får jag säga. Träffade massa trevligt folk igår, och trevligt folk, god mat och underbara miljöer brukar göra dagen och kvällen ganska bra. Dansade till och med lite vals. Med betoning på lite. Haha. Linus tyckte det var lite långtråkigt, fick inte igån minecraft och fick nöja sig med att titta på filmer på datorn. Sen somnade han i en säng inne i stugan och var riktigt svårupptäckt när det var dags att åka hemåt igen. blir dock inte klok på vem som är ihop med vem och varför. Lite mormon-varning över det hela. Två tjejer är ihop med samma kille, och killen är inte ihop med nån av dom och strular med en tredje. Hade ju varit intressant att höra vad de hade haft att säga om det. Jag hade inte blivit glad om jag var nån av dom. Men nu är jag tack och lov inte nån av dom, och är inte ihop med någon, utan gör vad jag vill med vem jag vill när jag vill. Utan att bry mig om vad någon så kallad flickvän tycker eller tänker. Fan vad skönt! Men även om jag inte bryr mig, hade det ändå varit intressant att vara en fluga på väggen när sanningen går upp för dom stackars små våpen. Ikväll blev det en hundpromenad med två vänner, och de försöker trycka på att jag ska hänga med ut varje kväll. De går alltid samma tid varje kväll utom måndagarna, eftersom vi har Ljungdala hundars måndagspromenad då. Jo, när jag kan och kommer ihåg det så ska jag följa med dom ut, för det är ganska trevligt att gå ihop med andra hundar och hundägare mer än på måndagarna. Så får vi se dessutom om Disel får en annan förare imorrn eller om jag får ta honom själv. Och jag hoppas att ryggen slutar göra ont tills imorrn, för idag har det inte varit skönt alls att röra mig. Eller snarare,, det har inte varit behagligt alls när jyckarna har dragit iväg i kopplen. Nä, nu är det dags att få sonen i säng så han är fit for fight imorrn. Jag borde också sova lite, då jag har ett mindre spännande möte att gå på imorrn. Men det måste göras så det är lika bra att se glad ut. Det kommer jag göra också, när det är slut och man kommer ut igen i solen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0