Vårkänslor och skinnjackor

Jupp, det hade jag idag, och plockade till och med fram min rosa skinnjacka. Det var lite väl optimistiskt, för det var inte så varmt som jag hade hoppats på. Svinkallt, rent ut sagt. Men vad fan, skinnjacka och mina gamla trasiga jeans med leggings under fick det bli ändå. Till och med håret samarbetade, helt utan vax. Konstaterade dessutom att jag verkligen måste sätta mig och tillverka ett par raggsockar till mig själv också, så att jag kan börja använda mina Dr Martens snart igen, utan risk för att få fötter helt utan skinn. Inte så skönt. Och det ser bättre ut med Dr Martens till jeansen och skinnjackorna, än vad det gör med mina blåa kängor. Måste ta och lämna in den midjekorta för byte av blixtlås, och så får jag leta fram Biker-jackan. Och fixa knapparna på Cheap Monday-jackan. Fy fan, man kan nästan tro att jag samlar på dyra skinnjackor... Hehe... Men skulle väl gissa att just Biker-jackan är ganska unik. Var fan har jag gjort av den??? Ja, när våren kommer så kommer också det nödvändiga behovet av skinnjacka. Yup, that's me... Tycker att vädret kan börja bli mer skinnjackevänligt snart. Annrs får jag skaffa en tjock sak med lamullsfodring, så kan det ju vara hur kallt det vill.
 
Och om en tre kvart är det hög tid att röra sig hemåt stan igen, för ikväll blir det movietajm. Django står på menyn. Folk säger ju att den är bra, så det ser jag fram emot.
Fast känner mig trött och frusen redan nu, så det lär väl vara ännu tröttare och frusnare när jag väl är hemma igen.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0