Snart helg igen

Tiden går fort. Redan torsdag. Och det är så grönt överallt... Man ser knappt grannhuset för alla träd nu, och det är gott och väl på tiden att utsikten förbättrades.
 
Lite helgplaner är redan bestämt. Det är ju Eurovision, och det kommer att tittas på i gott sällskap och med lite annan luft än hässleholmsluften. Ska bli skönt att komma hemifrån lite och slita på någon annans soffa istället för min egen. Fullt möjligt att det blir ett par cider och lite god mat dessutom.
 
Dessutom blir det säkert en toppendag imorgon. Jo precis, hela dagen är väl så gott som uppbokad och det hoppas jag blir väldigt trevligt. Ingen sovmorgon här inte. Precis vad jag behöver skulle jag tippa på.
 
Måste kolla upp vilken dag det var fest också. Linus ska iväg på fest hos en kompis, och är redan taggad som bara den. Ska höra med honom om han vill med sen eller om han vill till mormor och morfar. Är ju bara att släppa honom längs vägen så fall. Men jag skulle gissa på att han vill med. Det märker vi. Får han dessutom lov att koppla upp mobilen på wi fi så har han att sysselsätta sig med, och lär inte ha långtråkigt en sekund.
 
Känns som att alla helger är uppbokade nu för ett tag framöver. ESC, cruisingen, party, roadtrip, bröllop, flytt, flyttstädning... Tja, har man inte att göra så skaffar man sig, och så får man vara lite social också, istället för att gömma sig hemma, inomhus och vara rädd för att bli sedd.
 
Även om motivationen är mindre än en tår i Nilen så har faktiskt träningen hållts igång regelbundet också, och resultat har det till och med blivit. Lite grann iallafall. Känner att jag behöver en rejäl ryggmassage snart, för att fixa bort lite muskelknutar och allmän stelhet. Någon frivillig till att utföra detta slavarbete? Haha

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0