Måndag kväll

Det kom en ny tjej och en ny hund idag på promenaden. Jättekul! Alla hundar blev som tokiga och tyckte det var lika kul som vi. Det var en väldigt söt liten sheltie. Hoppas dom kommer fler gånger.
Så har jag tittat på Cleopatra, film från 1999. Den var nästan tre timmar lång. Filmen var bra, men böckerna, som jag läste sommaren på Ryhov, var bättre. Klart det är svårt att göra spelfilm av flera tjocka böcker som handlar om så mycket. Allt kan inte tas med, sagan om ringen är ju ett bra exempel på det.

Blev en del nålbindande under filmens gång dessutom, riktigt skönt att sitta och pilla med det samtidigt. Sockarna börjar ta form. Kan nog bli färdiga imorgon.

Nu blir det till att mysa ner mig i sängen och hoppas på att få ha täcket ifred, och imorgon blir det upp med tuppen och fixa lite här hemma, och ner och handla lite så jag kan baka lite kärleksmums. Korkat namn på en kaka iof, men försvinnande god är den. Får ju celebert besök imorrn förmiddag, så då är det ju klart att man måste bjuda på nåt gott till kaffet. :-)

Natti natti folk och fä!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0