Vardagsmystik

Trevligt när det händer saker. Haha. Som idag.
Jobb, lunch på stan, tack för sällskapet by the way, hem och pyssla lite och nu är det snart dax för en tur till stan igen. Föräldramöte står på schemat.
 
Och medan jag sitter här och avnjuter en kopp té tittar jag ut genom fönstret och noterar att grannen mitt över har en djungel på balkongen. Mysigt värre! Lite avis.
Så tittar jag lite närmare och håller på att sätta téet i halsen...
Hahaha...
 
Börjar fundera på vad det kan vara för gröna växter. Änglatrumpeter, säger jag till mig själv direkt och spontant.
 
Men varför i allsindar har man hela balkongen full av änglatrumpeter? En ganska giftig växt...
 
Febril tankeverksamhet råder. Sen kommer jag på att jag hört nån stans att man kan utvinna narkotika av änglatrumpeter. Kan det vara därför balkongen svämmar över av dom? Jag menar, varför har man annars balkongen full av giftiga växter???
 
Spännande det här. Får väl hålla lite koll och se vad som händer. En vacker dag kanske polisen står här nere och växterna är borta. Så fall kan man ju gissa sig till vad det handlade om.
 
Tänk om grannarna odlar narkotika på balkongen! :-P  Ja, det här får jag allt hålla koll på. Spännande!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0