Reklam på Facebook

Smart reklam. Anpassad reklam. Reklam efter konsumentens behov. Eller för att få konsumenten att tro att varan behövs. Ganska vanligt idag. Anpassad reklam efter vissa nyckelord man använder. Antingen bara när man gör en google-sökning, eller när man uppdaterar sin facebook-status.

Därför kan jag inte låta bli att dra på smilbanden lite åt reklamen på facebook. Jag antar att den är anpassad, eftersom det kommer reklam för både hundrelaterade som hästrelaterade grejer. Och så kommer det hur mycket dieter, bantningstips och mög som helst.

För det behöver jag ju verkligen. Undrar hur det kan bli så. Kan det vara Beach 2012 som har lockat fram alla dessa gå-ner-i-vikt-grejer? Kanske ska gå över till Vassen i Svarttjärn istället för Beachen, och se vad man får för anpassad reklam då. Hade ju varit ganska obetalbart om det då hade ploppat upp Träskpadda, 10 enkla steg...

Näej, jag vill inte ha massa reklam för bantningspiller, gå ner 7 kilo på en vecka etc etc. Synnerligen onödigt. Säkert jäkligt onyttigt att tappa så mycket på en gång dessutom. Jag? Banta? Ha ha ha... *skrattar hånfullt*

Annars idag då?
Tja, firade hunden igår. Han fyllde hedervärda 6 år. Han fick ett hundkex. Hans polare terven också. Vi andra käkade hallonpaj och börnbärspaj, gjord på egenplockade björnbär. Gott var det.

Idag har det varit sjukstuga. Sonen började redan tidigt på morgonen med att ränna på dass, och senare började han prata med Ulrik också. Nu har det lugnat sig lite, men han är inte pigg alls. Så började hunden bli kass, köksmattan fick ett tydligt behov av att tvättas, katten började sprida en konstig odör från sin låda, och nu känner jag hur jag börjar må konstigt också.

Blir jättekul om samtliga här blir riktigt dåliga. Det får man inte bli. Speciellt inte som ensam mamma. Har hänt förr, och då fick nån för sig att yrseln och darriga ben, trädkramandet och blekheten måste bero på droger, inte på att i en vecka ha legat på en madrass på golvet med en hink brevid sig, som man dessutom delade broderligt med schäfern... Så vips ringde det på dörren och soc anklagade mig för att knarka. Fy på mig, hemska människan, med litet barn och allt.

Lycka är att lära hunden spy i samma hink, så det blir mindre att torka upp... Tyvärr så tycker nuvarande hund att mattor är bättre, och han spyr inte denna gången.


Får se vad det blir av det, men nåt vajsing är det. Känner den där darriga tröttheten som brukar infinna sig vid sjukdom. Och jag som hade tänkt jobba imorrn bitti... Blir nog inget med det. Nä, då finns ju imorrn kväll. Jo, men är jag dålig har jag ju sååån lust att ta mig till stan sent på kvällen med cykel. Eller så skiter man i det och måste ta det på torsdag morgon, oavsett hur man mår. Det är bra med valmöjligheter och lite flextid... ^^

Får förbereda mig på en natt med lite mer vakenhet än vanligt. Nu snackar vi riktig vakenhet. Tja, har en red bull i kylen, och finns kaffe att göra, så det löser sig säkert.

*over and out*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0