Lite kallt ute

Då var man hemkommen efter måndagspromenaden igen. Yoxen, Spike, Disel, Buffy, Egon, Junior, Steffi, Ash och Charlie var med idag, och det var en lugn och trevlig promenad i kvällssolen. Men så fort solen börjar gå ner blir det lite kyligt. Vi valde ändå att avsluta promenaden med kaffe utomhus ikväll, så nu är det ganska skönt att ha kommit in i värmen igen. Jyckarna ligger och vilar, och väntar på sin kvällsmat, och jag sitter och skriver lite samtidigt som jag hjälper världens underbaraste pojke med läxorna.
 
På sätt och vis var det tur att det var lite kyligt, jag har en bad hair day, och enklaste sätt att åtgärda det är att dra på sig en mössa. Är det lite kallt så kan folket inte flina åt att man har mössa på sig. Får nog ta och skaffa en tunnare mössa man kan ha när det blir lite varmare. Fast å andra sidan kanske jag får tummarna ur att äntligen skaffa en sån där westernliknande skinnhatt jag velat ha nu ett antal år. Lite coolare än mössa, och passar ganska bra till skinnjackorna med.
 
Och på tal om skinnjackor! Jag har hittat en person som kan ta och byta blixtlås i jackorna och laga revan i klänningen så den slipper vara vulgärt slitsad. Perfekt! Kanske till och med kan ha en av jackorna på Valborg. Förra Valborg hade jag ju den som behöver nytt blixtlås, och det var en smula kallt att inte kunna knäppa den.
 
Undrar när värmen ska komma tillbaka i kroppen? Fortfarande kall känner jag. Nästan så jag känner för att krypa ner i sängen under täcket, men det kan vänta en liten stund till. Är ju snart kväll och dags för att lägga sig ändå. Linus ska i säng så snart hans läxa är klar, och dagens läxa går ut på att skriva olika sätt att spara el. Vi har inte riktigt samma formuleringar, men i stort sätt så har vi samma idéer, och det är ganska kul att sitta och resonera med honom. Klok pojke det där.
 
Fått lite trevliga meddelanden idag också, och det gillas. Och så är en fika på onsdag inbokad. Det gillas också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0