Söndag

Idag har det varit en lugn dag. Har inte gjort mycket alls, vilat och försökt bli av med muskelvärken, utan större framgång. Har funderat på tipset jag fick om att börja med yoga, men inte kommit fram till något ännu.
 
En annan sak jag kan berätta är att jag hade ett möte i torsdags, med specifika myndigheter, om en grej. En fd vän har ljugit en massa, gått bakom ryggen på mig och spridit skit till min sons pappa. Att jag skulle gå på tunga mediciner och att soc skulle plocka sonen för mig. Sen har samma person gafflat skit om min pappa och därmed försvårat processen, om det nu var så att sonen skulle plockas. Så skulle nu den här personen vilja jävlas mer, bara för att bara vara obalanserad och elak, så har rätt instans hela storyn, rakt upp och ner. De sa att det var absurt och att jag inte har något att oroa mig över och att den här personen kanske borde få lite hjälp då hon verkar väldigt obalanserad, att döma av hennes handlingar de sista månaderna.  De tyckte heller inte att jag gick på tunga mediciner eller att det var fara för min son, utan rådde mig att be henne söka hjälp, eftersom jag inte berättade hennes namn, så de vet inte vem hon är.
Men jag antar hon söker hjälp själv, eftersom allt hon gör är "för hennes barns bästa". Fast jag har svårt att se barnets bästa om modern åker på semester när barnet är så sjukt att hon inte visste om hon skulle behöva åka till sjukhuset eller inte med barnet, samma dag som resan avgick. Men jag missade nog bara nån detalj där, det var säkert för barnets bästa det också, att bli bortlämnat när det var riktigt sjukt, för att mamman behövde semester. 
 
Jaja, skönt att slippa oroa sig för att personens lögner och skitprat ska leda till något riktigt hemskt iaf, och min kurator var på samma linje, har varit med långt före den här farsen började och har följt utvecklingen och också sagt att det inte är något att oroa sig för. Sonen har det bra hos mig och jag har inte gjort något fel, och behövs det så kan kuratorn prata med soc. Och enligt soc behövs det inte, eftersom jag är en utmärkt mor till mitt barn.
 
Feels so Good!
 
*over and out*

Kommentarer
Postat av: Anni

Shit alltså! Fy vad obehagligt. Är människan mytoman eller något?

2013-02-25 @ 17:08:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0