Haft det trevligt

Midsommaraftonen blev jättetrevlig. Inget regn, partytält, god midsommarmat med nypotatis och gräddfil, jordgubbar och trevligt folk
Linus busade runt med andra barn och lekte, badade och hoppade studsmatta, jyckarna skötte sig exemplariskt och vi hade till och med lajvmusik. Det gör ganska mycket för stämningen när någon plockar fram en gitarr och det blir sång. Jag sjöng också lite faktiskt, och tydligen uppskattades det. Var ju tur, hade varit illa om folk hade lämnat tältet.
 
Idag blev det sovmorgon i den mån det gick för barnens skull och så blev det en del städande och diskande. Resten av maten käkades upp och ungarna badade och hade sig igen. Sen fick jag ju snilleblixten att göra fläderte. Så det blev ut för att plocka massa fläder, och nu doftar det fläder i hela omgivningen. Ska plocka ännu mer fläder vid tillfälle och göra lite saft, och kanske lite vin också. Har aldrig gjort vin, så det kunde vara kul att testa. Det kanske till och med blir drickbart, vem vet?
 
Och jag får ju lov att säga att det var en lyckad fest, för jag fick tips om jobb och en referens, och beställning på nålbundna strumpor. 3 par... Najsigt värre.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0