Fredag

Varit en ganska bra dag idag. Varit ute och njutit av det underbara vädret, varit iväg på möte, och jag lämnade nog hjärnan hemma, för glad i hågen knallade jag och hundarna iväg. På utsatt tid på rätt plats kom jag på att ja, just det, jyckarna... Hrm...
 
Jaja, vi satte oss ute i solen istället, med jyckarna, och hade möte. Gick hur bra som helst. Tur folk är flexibla och inte har något emot lite solsken eller hundbaciller.  Sen sprang vi på ett par bekanta och blev stående en liten stund och snackade. Ibland är det bara så himla skönt att råka på en eller ett par vänner och stå och småsnacka en liten stund om ingenting alls. Särskilt när alla har precis lika kass humor som jag, om inte lägre. Sånt gillas, så det blir väl till att ta en kväll framöver till ännu mer skitsnack och kanske ett par kalla dessutom.
 
Linus gnällde i morse om att han int emådde bra, och ville inte gå till skolan. Äh, trams, tyckte jag och skickade iväg honom. Han hann bara dit så ringde han och ville hem. Trams igen tyckte jag. En timme senare ringde han igen och ville hem. Nej, snälla, försök härda ut, menade jag. En halvtimme senare ringde han ytterligare en gång och var gråtfärdig. Då gav jag upp. Sen ringde hans fröken och var väldigt fundersam eftersom han tydligen inte verkade sjuk i hennes ögon. Men inom en halvtimma var han hemma igen, och han har hållt sig väldigt lugn hela dagen, men inte verkat allt för sjuk. Han säger han är förkyld, men... Alla har väl hört om att killar och förkylningar inte går så bra ihop, men det här slår alla rekord för att vara döende i förkylning utan att ens ha feber eller andra symptom. Så jag tror att det är nåt annat. Stress och nedstämdhet trodde fröken och föreslog miljöombyte.
Jaha? Ska jag skicka upp honom till hans far då resten av året eller? Nä, men hon tyckte jag skulle fundera på att skicka iväg honom på kollo i sommar, och att jag skulle ringa henne när jag hade funderat, så hade hon mer information att lämna till mig.
 
Ok. Jag ska fundera...
 
Nu är det snart dags att lägga igen locket och törna in, så man orkar med resten av helgen. Vissa av oss har redan somnat, men bilden är inte ifrån idag, utan häromdagen. Men han är ändå underbart söt, den lille pöjken.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0