Jisses!

Hur långt tid kan det möjligtvis ta att uppdatera lite program på datorn? Den här lilla dumburken tänker inte med någon större hastighet precis. Nästan så att man kan bli lite stressad på kuppen. Och så protesterar den mot att avinstallera lite program som inte behövs eller känns intressanta att ha kvar. Förhoppningsvis blir datorn lite lite snabbare när grejandet är klart, och funkar aningens bättre. Håll tummarna, för det innebär att jag kan ha min egen dator ifred, utan klåfingriga barn som pillar och har sig.
 
Annars idag har det varit ganska lugnt. Läkarbesök stod på schemat och jag har fått en ny läkare. Jättetrevlig var han. Kändes väldigt kompetent och på samma våglängd som jag själv. Slutade med att vi satt och diskuterade psykologi istället och jag fick till och med en kram när jag gick. Blev aningens förvirrad där faktiskt, för jag har aldrig i hela mitt liv varit med om att en läkare kramar om patienten när det är dags att gå. Nåja... Vi bestämde en ny tid för uppföljning, och om det var något, minsta lilla, innan dess, så var det bara att ringa. Jupp, det blir nog bra. Tror jag klarar mig ett tag.
 
Sen lekte Linus med Klara, och de var ute och sköt pilbåge, och diskuterade Ella, Linus tjej. Höll mig ur vägen och hade lurar med musik i öronen, för jag ville ge dom lite privacy. Antar att sonen inte skulle bli allt för glad på mig om jag tjuvlyssnade på dom. Och nästa helg är det visst fest hemma hos Klara dessutom. Gissa om Linus ska dit? Haha... Han håller på att bli så stor, min lille pluttis. Nä, om man skulle ta en kopp te och ett par mackor och titta lite på film kanske? Känns som att den här lilla datorn får stå och jobba på själv ett tag innan den blir klar. Men det känns ganska gött att sitta vid tangenterna igen. Gillar min nya, men den här är snäppet smidigare att skriva på. Bättre tangentbord och utformning av tangenterna helt enkelt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0