Natti natt

Onsdag imorgon. Snart har denna veckan också gått. Hade en bra dag igår, även om jag var trött när den var över. Blev en del att göra, så dagen gick ganska fort. Tänkte sen lägga mig i vettig tid, men det blir inte alltid som man tänker sig. Klockan hade passerat två innan jag kom till ro. Antingen sover jag hur mycket som helst eller ingenting, typ.
Idag var inte lika bra. Lite ont och så, och behövde skaffa mer hundmat. Känns ju inte aktuellt att bära hem en matkasse och en stor fodersäck när man inte kan bära så tungt utan att få jätteont. Men... Man får ju vara lite smart. Har man en stark hund som behöver tröttas ut lite så behöver man inte alltid bära tungt. Pansarvagnen till terrier är numera hjälpligt inkörd och fick dra hem lasten åt mig på en pulka. Han var jätteduktig. Dessutom ville sonen testa hur det kändes att åka pulka efter jycken, så det provades också. Inga problem för biffen, det klarade han galant, så nu vet jag hur jag kan träna och få honom trött. Han behöver jobba lite eftersom det blivit färre rejäla promenader nu när jag har ont.
Skönt att slippa bära tungt... En matkasse på en pulka är ganska lätt att dra så han kommer ju inte få dra så tunga lass varje dag direkt.
Ikväll har jycken legat totalt utsträckt i soffan med huvudet i mitt knä och sovit. Tror nog att han blev ganska trött. Men trötta muskler fick lite massage så han inte är allt för stel imorgon. 
 
Har kommit en bra bit på nyaste projektet också. Skönt... Det behövs.  Ett par dagars pulande till så är det klart sen. Hoppas det blir bra. Ska sy ett täcke till Disel också, han hade ju sönder sin overall i söndags när han busade med en hundkompis. 
 
Nu blir det till att joina trötta klubben och krypa ner under täcket och hoppas att jag slipper höra sömnprat, snarkningar, ylande och morrande 
 
Natti natti, tomtar och troll och annat löst folk.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0