Kladdkaka!

Den här dagen behövde avslutas på ett bra sätt tycker jag. Började i morse med att sonen hade lite orolig mage, och rände på dass flera gånger. Sen bestämde vi oss för att vara hemma idag för att undvika eventuell smittspridning, och under dagen har sonens tillstånd blivit tillbaka till det normala. Han var dock inte glad åt att vara hemma eftersom de skulle ha biologi idag på eftermiddagen. Han ville inte missa det.

Men vi tänkte inte låta lite elaka baciller förstöra det goda humöret!

Sen kom lillebrorsan hit och vi har degat runt hela dagen typ. Fixade lite mat och hade oss. Så kräktes hunden...
Myspys. Slår aldrig fel. Han ska alltid sympatisera med den som kan ha några baciller.

Så kom jag på att jag var sugen på kladdkaka. Shoppinglistor är ju fan krångligt att skriva, man måste tänka då. Vilket jag inte orkade idag. Men det blev iallafall iväg till willys och handla lite, och nu står kladdkakan färdig. Kan ju säga att det luktar ganska gott här i köket för tillfället.



Sonen hjälpte till att plocka fram ingredienserna och att vispa med elvispen. Spännande sånt ju...

Nu väntar vi bara på att kakan ska svalna lite så vi kan hugga in. Grädden står redan i kylen och väntar...

Det finns iof fler som väntar, men inte lika tålmodigt...



*over and out*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0