Poliser och bilar

Tittade på Polis 112 eller vad det heter, det s om gick på TV4+ igår kväll. Ganska intressant. Hålligång på en pizzeria, polisen kommer dit och "tjuven" har snott butiksägaarens bil. Man får veta att det är en BMW. Senare har de fått spår på bilen utanför nån lokal nånstans, går in och frågar runt efter en person. Men då är bilen plötsligt en svart volvo. Okej? Vet inte pizzeriaägaren vad han har för bil eller är polisen inte så säkra på att bedöma och känna igen olika bilmärken?
Nedan här är en polisbil som säkert skulle komma ikapp de flesta tjuvarna så länge de kör på allmänna vägar och har snott en volvo eller bmw... =) Med en sådan patrullbil kunde jag också bli polis...



Ett annat fall var på Biljardkompaniet i Kristianstad. Polis kommer dit för vakterna har observerat folk som tagit narkotika. Tjafs där inne och två personer får följa med farbror blå till stationen och lämna kisseprov. Så långt allt väl och inget konstigt. Men polisen hinner bara runt hörnet innan ny uppståndelse börjar. En tjej verkar upprörd och är omgiven av några andra. Polisen, lagens väktare och människans beskyddare stannar och kollar läget. Det visar sig vara systern till en av de omhändertagna hobbyknarkarna. Helt hysteriskt upprörd över att hennes bror har blivit haffad av polisen. Och nu snackar vi fjortishysterisk. Herre jisses! En smäll på käften så hon lugnat ner sig kanske? Nä då, istället blir det köttbullemetoden med silkesvantar och på något obegripligt sätt lyckas tjejen få folk att tro att hon inte har en aning om varför brorsan får åka polisbil. Hon lyckas med nöd och näppe undå att försäga sig om det också, vilket jag tycker är fantastiskt. Jag är ingen polis, men det kändes lite som att hon visste vad det handlade om och satt inne med lite info om narkotikan eller till och med brukar det själv. Det kan inte varit så obekant för henne, jag finner det väldigt osannolikt.

Inte fan hade en annan blivit så hysterisk om man fått beskedet att ens bror hade fått åka polisbil? Det är ju bara att tagga ner lite, för man kan ändå inte göra något. Åka till polisstationen och kolla själv kanske. Annars är det bara att vänta och se.

Nu håller inte mina bröder på  med något mer än vanligt normalt festande, och skulle nån av dom få åka polisbil på fyllan så är det säkert välförtjänt. Inget att apa sig över eller bli så hysterisk över heller.

Ja, jag säger då det...

Sen såg jag en kvinna köra bil igår. Eller jo, det gör man ju varje dag, men den här kvinnan lutade sig åt det håll hon skulle svänga. Inne i bilen. Som om det var en motorcykel eller nåt hon körde i hög hastighet. Och i de situationerna jag såg henne var det vid ett trafikljus. Inga höga hastigheter då inte, men det kanske är lika bra att följa med i svängarna så att bilen inte välter... ^^ Den har ju trots allt bara fyra hjul...


Kärringar och bilkörning for som hastigast genom huvudet på mig, och så kom jag ju på att eftersom jag inte är nån kärring, och inte heller kör bil, så är det lugnt att säga så. När jag väl kör bil kommer jag inte vara kärring ändå. :D

*over and out*



Telenor - Kontantkort


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0