Barn av idag

Bajs bajs bajs bajs
Lägg av... Du är äcklig!
*fnitter*
Jag kan sitta längre från än vad du kan.
Sitter jag längre från slits sladden av från kontrollen.
Men sitt still då!
Bajs bajs bajs bajs!
Det är faktiskt ingen tävlig om vem som sitter längst bort.
Jääävlar vad fränt!
Sluta svära!
Satan, helvittes....
Vi svär inte här! Jag kastar ut dig!
Bajs bajs bajs bajs!
*massa fnitter och plötsliga tjut*
Hahaha, vad du spelar dåligt! Fan vad du är kass!
Jag har spelat den här banan säkert 500 gånger. Man ska göra så här...
Jag vill inte göra så. Det är roligare att bara shotta loss.
Dickshot! Dickshot! Dickshot!!!!!!!
Man kan inte göra dickshots här. Detta är Lego Star Wars.
Ofta...
Fan vad barnsligt.
Du, jag slänger ut dig nu. Vi svär inte här. Du är så jävla löjlig! Dessutom vet jag faktiskt en kille i fyran som också har Lego-spelen hemma.
Bajs bajs bajs!
*inhopp av vuxen som ryter ifrån och talar om att beteendet passar bättre på dagis med haklapp*
Just det, vi svär inte här. Det sa jag ju. Du åker ut!
Men jag vill inte ut...
Äh, detta är tråkigt. Vi sticker hem till dig och spelar Halo..
Jag vet inte om det går...
En kille jag känner på mellanstadiet, han har Lego Star Wars.
Vad är mellanstadiet?
Öh... Vet du inte det?
Näe... Vaddå?
Ofta att han har det!
Vi går på lågstadiet, han går på mellanstadiet. Fattar du?
Ja.
Bajs bajs bajs bajs!
LÄGG AV!!!
*vuxen blandar sig i leken och talar om att det är game over pga åskväder*
Vad gör vi nu?
Vi går hem till dig och spelar Halo...
Ja, okej...
Vet ni, jag har faktiskt x-box. Det är världens svåraste spel.
Ofta...
Man ska ha PS3.
När ska du få ett PS3?
Det vet jag inte. Vi har inte råd att köpa ett.
Men man får ju ta ut pengar först. Doh!
Vaddå ta ut pengar? Tror du att pengar kommer från ingenstans? Hur korkad får man vara?
Har inte din mamma ett visakort?
Du fattar ju inte...
Är ni så fattiga att ni inte kan köpa ett nytt PS3?
Lägg av... Det är inget fel på PS2.
Kom, nu sticker vi och spelar hemma hos dig istället.
Ja, det gör vi, skynda dig. Hoppas din hund inte river oss när vi kommer in.
Jag vill inte att vi spelar den där K U K-banan. Det är barnsligt att döpa en bana till det... Det är ett fult ord.
*and the kidz leaves the home*



Ja, vad säger man? 2 killar på 8 år och en kille på 10 år. Jag kunde inte undgå att höra deras dialog eftersom de hördes väldigt långt. Om man säger så. När de inte fick spela mer här hemma sticker de iväg till 10-åringens hem, i trappen bredvid istället för att spela där. Antagligen åskar det inte i trappen bredvid.

När sonen kommer hem blir jag fullmatad med info om olika mer eller mindre blodiga och våldsamma spel. Får veta att kompisen ska få Left 4 dead 2 imorgon. Jag googlar. Verkar som det är 18-årsgräns. Det går ut på att kötta zombier. Lämpligt.

Men mamma, vaddå då? Jag får ju spela Diablo...

Där har vi en intressekonflikt som endast ett barns logiska tänkande kan uppfatta. Diablo med sin åldersgräns går bra. Varför ska det då inte gå bra att spela andra spel med åldersgräns?

Hur förklarar man det? Eh, jo... Jag gillar Diablo... Du har sett Diablo sedan du inte ens var född... Eh... Inte så farligt... Svammel... Vill inte du spelar andra spel, de är blodiga... Svammel...

Men man kan stänga av blodet.

Eh... Kvittar... Det är säkert dåliga spel för barn om det är 18årsgräns. Svammel och nervösa ryckningar.

Ja men alla andra får ju... A får till och med spela GTA hemma hos sin mamma. Jag har inte ens GTA.

Nej, det har du inte.


Av detta lär vi oss att spel är ett av djävulens verktyg till att förstöra våran uppfostran av barnen. Särskilt Halo, Dark Zero och GTA. Eller vilka spel som helst som ALLA andra spelar men som inte finns inom dessa väggar.

Jag vill gå hem till ungarnas föräldrar och tala om för dom att era barn spelar detta och detta, åldersgränsen är detta och detta. Idag är dessutom fint väder och de borde vara ute. Bryr ni er?

Sen upptäcker jag att det faktiskt var fint väder innan det började åska, och att ungarna dåsatt och spelade här hemma hos mig. Fast det var ju barntillåtna spel... ^^  Men fint väder ändå.

Fan... Helvete...
Ungar!
Jag skyller på spelen och andra ungars föräldrar.
För själv är jag ju alltid oskyldig och perfekt. ^^

*over and out*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0