Ännu en måndag

Måndag, måndag, måndag... Var försvinner tiden?
Hade Linus barnkalas i helgen, i lördags för att vara exakt. Så vi bakade, fixade tårta, kladdkaka och muffins och grejer. Gott gott, och med bra hjälp av lillebrorsan. Efterkalaset stack han hemåt igen och tog med sig Spike som då fick en minisemester ute i Vinslöv.

Söndagen var lugn, jobbade lite på eftermiddagen och hade filmkväll på kvällen. Disel funderade över var Spike hade försvunnit och var lite övergiven, inte helt glad och ännu mer kontaktsökande än vanligt.

Idag var det tillbaka till ordinarie sysselsättning, sökte fem jobb som jag inte är kvalificerad för och sen skulle vi hämta tvättmaskin. Intressant företag det, men det gick bra. Nu ska jag bara skaffa fram en liten tätning till uttagsdosan, så kan jag koppla in den sen. Hur svårt kan det vara? Kanske skaffa ett duschdraperi till så att maskinen inte blir dyblöt när man duschar.
Ringa vaktis och påpeka elfelen här i lägenheten kanske också borde göras, för jag är uppriktigt trött på att inte uttagen fungerar i hallen och vardagsrummet. Intressant att jag har bott här i ett och ett halvt år utan att orka ta tag i det... Men är man ljusskygg så är man... :P

Fick även med mig Spike hem idag, så nu är vi alla samlade igen. Skönt... Disel har varit hos T idag, eftersom jag int evarit hemma på hela dagen, och det första han hade gjort var visst att rulla sig i nåt bajs så hon var tvungen att tvätta av hundskrället. Skithund!!! Usch! Men annars hade det gått bra med allting, och när hunden var på väg hem och in i trapphuset var han mycket lycklig. Drog och slet hela vägen upp och var totalt hajpad över att vara hemma igen. Haha.. Skönt att han visar glädje över att komma hem, och att han vet att han hör hemma här nu.
Spike blev dock mindre glad, han trivs ju bäst i Vinslöv, hos mina föräldrar. Vill inte bli av med Spike, så missförstå inte, men om de hade velat ha honom så hade de nog fått ta honom faktiskt. Han har det bättre där, utan alla trappor och med tomten att vara ute på när han vill. Men det är senare problem.

Har fixat över utvalda bilder till ett minneskort och ska plugga in det i den digitala fotoramen också. Kan vara kul att ha den igång igen, men upptäckte tyvärr att det verkar ha blivit en skada på skärmen. :-( Konstigt. Men den tålde kanske inte att bara ligga i en låda i bokhyllan, utan mår bäst av att användas. Inte vet jag, får väl stå ut med lite ränder på skärmen.

Nu blir det te och mackor, för jag fryser som bara den. Kan inte värmen komma snart???

*over and out*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0