Måndag

Hej igen!
Måndag idag. Ny vecka. Tack och lov. Förra veckan var bara kräkmedel i stort sett. Helgen var ännu värre. Fick en släng av magont i fredags, och låg och vred mig och gnydde som jag vet inte vad, med helvetets alla plågor. När man har så ont att man kräks av smärtan så är det inte helt bra faktiskt. Men strunt samma, det är bättre nu. Tyvärr förstörde detta lite av helgens inplanerade grejer. Ingen byamarknad blev det heller, då sonen stack på kalas hos en klasskompis, utklädd till spöke. Samma spökdräkt vi gjorde till Halloween's trick & treat. Super att kunna använda den igen.

Får tacka er två som var oerhört snälla och underbara att komma och hjälpa mig med hundarna i fredags och med hundar och ärenden i lördags. Tack så otroligt mycket! Kan jag återgälda det, bara säg till! <3

Igår kväll blev det filmmys, vilket inte var dumt alls. I morse fick jag oväntat besök av någon som aldrig brukar höra av sig först utan bara dyka upp. Trevligt med besök, men kära du, ibland har jag ett liv också, så SMS är bra.  ;-)

Eftermiddagen spenderades på kurs. Hade nog blivit lite långtråkigt och skinntorrt om den timida och snälla versionen av mig hade vunnit. Så blev inte fallet, utan det blev den som ifrågasätter, påpekar, argumeterar och diskuterar och alltid har något att säga om det mesta. Får se vad som händer imorgon... Börjar redan halv nio där ute, så det får bli en tidig morgon ifall hundarna ska få sitt innan jag sticker.
Jag som avskyr att behöva vakna av väckarklockor, eller lämna sängen över huvudtaget. Ja det löser sig...

Ikväll blev det en långpromenad med T och deras hundar. Trevligt. Övade mycket på lydnad och koppelvett, och eftersom jyckarna hade en del energi att göra av med så var det riktigt bra att göra detta. Var två mycket trötta hundar som krälade uppför trappan sen. Men det är bra, det går framåt. Målet är att båda två ska kunna gå lösa bredvid mig till och från stan. Helst en på varje sida, men får öva individuellt med biffen ett tag. Och man ska skynda långsamt. Det får ta den tid det tar, för jag har inga betänkligheter på om det går eller inte. Klart det går!

Till er som saknar Disel så har jag lite bilder idag. Måste verkligen bli bättre på att ta bilder på lilla Spike också, känns nästan som om han blir bortglömd när det gäller fotandet... Fy på mig.

Trött hund efter promenad och lek i hundrastgården på Hovdala






Mästerfotografen Linus. Tänk er känslan när man vaknar till och tycker det känns ganska trevligt, för att ett par ögonblick senare inse att det bara var jycken...? Smygfotografen Linus var i farten och tog massa kort.






Morgonmys. Resterande två pälsdjur, Spike och Virus, fanns också med, men straxt utanför bildfånget.






Börjar bli på godare tass med varandra, och busar runt ganska rejält. Kul för dom båda eftersom Farbror Schnauzer inte är så busig. Här var det tassfäktning, båda höll på att fäktas med framtassarna mot varandra. Med indragna klor, kanske jag ska tillägga...





*over and out*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0