Tisdag

Den här dagen har gått i slöhetens tecken. Inte haft ork eller motivation att göra något vettigt, som det har känts i alla fall. Sen att det har blivit lite gjort ändå är en annan sak. Man har ju sina krav på sig själv, och vet hur pass man kan prestera, och hålle rman inte den nivån så känns det slappt. Även om andra uppfattar en som jävligt ambitiös.
Har sökt ett jobb. Hittade ett jobb till jag tänker söka, men behöver fixa lite referenser först, och fundera ut löneanspråk och andra otrevligheter.
Var på ett föredrag på eftermiddagen om hur fackförbunden fungerar och dess historia, samt vad de gör och varför man bör vara med. Höll på att krevera. Har ju hört allt detta innan, vet vad det handlar om och har min egen uppfattning. När sedan facken inte har hand om a-kassorna längre så känns det ännu mer omotiverat att gå med bara för att vara solidarisk och betala pengar. Men det är mina åsikter, vilket jag höll inne med. Fick hålla koll på de andra i gruppen eftersom våran lärare inte kunde vara med då han dubbelbokat sig, och jag fick ansvaret att se till att det hölls igång en siskussion och att de andra gjorde vad de skulle. Men vill folk inte prata så är det svårt att få dom delaktiga. Var grymt irriterad ett tag där, trött, röksugen och det kröp i hela kroppen.

Bara för att jag ser till att göra det som behövs göras, och har ställt upp och hjälpt dom andra med olika småsaker, och påmint om att raster och annat är slut, så måste jag helt plötsligt vara nån slags ledare för gruppen. Idag var inte en bra dag för att vara ledare.

Efter att jag kommit hem drog Linus iväg till Hästveda för att bada och fiska, men jag orkade bara inte följa med. Kände mig verkligen trött och gnällig där en stund. Var skönt att bara sitta hemma i lugn och ro utan att göra ett dugg.

Så jag har varit ganska off hela dagen...

Imorgon blir det lite andra måsten. Har lovat sonen ett besök på Nisses för att handla lite, och det ska vi ta efter jobbet. Sen på vägen hem blir det inom Cheapy eller nåt liknande för att skaffa en mollijox för att kunna koppla vattenslangen till kranen, annars blir det svårt att tvätta...

Annat som hänt idag är att elen är fixad. Jag har fungerande eluttag i taket igen. Hallen blev väldigt ljus, kan jag säga... haha. Ovan känsla, levt i mörker i ett och ett halvt år nu ju. Det roligaste var att jag hade sagt att jo, det var bara för vaktisarna att gå in, men att vara medvetna om att det fanns hundar hemma.
De hade gått in, och Spike, lille dvärgschnauzern hade morrat vansinnigt på dom och tyckt att de inte hörde hemma här. Den store lunsen hade inte gjort ett dugg eller brytt sig nämnvärt.

Vilka vakthundar man har va! Bara inte det kommer ut till allt och alla som ränner i trapphuset. Fast vaktmästarna lär ju knappast prata runt o det, och nu har de träffat hundarna lite mer, och insett hur farliga de inte är. Så då kanske jag slipper rekommendationer om att avyttra kamphunden, vilket jag har hört att andra här har fått göra. Nä, ska inte hhamna där. Mina hundar uppträder inte aggressivt, och går alltid kopplade (inte alltid den lille, men han kommer oftast på inkallning). Så det är nog ingen fara...

Nu ska jag lägga mig i soffan och titta på film innan det är dags att sova lite.

*over and out*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0