Övergiven igen!!!

Lördag idag.
Eller ja, rent tekniskt så är det söndag nu. Men jag har inte gått och lagt mig och sovit, vaknat igen och konstaterat att det är en ny dag, alltså är det lördag. =)

Hänt idag?
En del...

Började dagen med att vakna av hur Linus städade sitt rum. Med helt öppna dörrar mellan hans och mitt rum. :-/ Bra han städade, men mindre bra att det gjordes med liv och lust halv sju på morgonen. Varför vaknar alltid ungar tidigt när de inte behöver det?

Störd i min skönhetssömn var det omöjligt att somna om, så jag dvalade en bra bit längre än jag borde för att i lugn och ro kunna göra mig iordning inför dagens aktiviteter. När det väl var dags att åka fick jag tio minuter på mig att äta frukost och gå ut med hunden, samt dividera med sonen om att han skulle följa med. Han ville inte, och jag avgick med segern.

Familjen kom och hämtade oss och vi åkte vidare till en av stadens kransorter för att titta på off road. Kallt, blåsigt och med hot om ännu sämre väder. Jaja, är man viking eller inte? Klart man är, särskilt om brorsan har ett par extra vantar att låna ut, eftersom jag i min tidsoptimism gällande våren hade glömt vantar.
Blev jätteglad när jag träffade på en bekant s om körde där med sin jeep. Eftersom jag är så himla trevlig, och för gammal vänskaps skull tjatade jag till mig att få åka en runda.
Det är sjukt längesedan jag åkte jeep i kuperad terräng, så det var att verkligen njuta... Han körde lugnt och fint, tog inga onödiga risker och krängde inte runt bilen runt träden. Klart man inte vill göra det med en sån jeep... Men lite lera och gegga körde vi igenom. Är fortfarande upprymd efter skogsturen. Inser hur mycket jag faktiskt tycker om terrängkörning. Måste ta och skaffa mig en terrängbil när möjlighet finns.
Vinna på lotto kanske?
Bror min, Rickard, hade med sig kameran och tog lite bilder. Här nedan kommer jag och Magnus tillbaka från skogsturen, och eftersom jag inte orkar trixa bort reg numret på bilen får det bli en bild där plåten inte syns. Har nämligen inte frågat om det är okej att lägga ut bilder på hans bil i bloggen.

Under tiden vi tittade och åkte off road så hade sonen backrace med sina leksaksbilar i en sandhög på parkeringen. =)


Hade kunnat stanna bra mycket längre där ute, men eftersom min son och min mor int evar så intresserade, samt att även de övriga kände ett visst sug av mat och hemlängtan, så fick jag snällt följa med dom tillbaka till stan. Hade just varit snyggt att bli strandad i Hästveda utan att veta hur man ska komma hem. 2 mil att gå så fall, och i detta vädret lockade det inte ett dugg.
Det blev hem till mig där vi fikade, och sedan drog la familia hem till sig. Med min son. Han saknade deras hus och bönade och bad om att få följa med dom.
Mamma var väl inget kul och chansen att få sitta och titta på morbror som spelar blodiga datorspel lockade väl mera. Så jag blev dissad. Lämnad. Övergiven.
Denna helgen också. Fast i och försig så var det scoutläger förra helgen.
Linus hann även med att tala om för morfar att datorn krånglar och inte går att starta, så den tog de också med sig, för att se om det gick att fixa den. Får väl se vad domen säger imorgon.

När de åkt blev det lite väl tyst här hemma så då blev det att koppla in högtalarna till min dator och spela lite grann. Hehe... Grannarna lär ju ha hört mycket väl att jag var hemma. :P

Senare, just när jag sitter och funderar på vad jag ska fixa till middag, ringer P.
-Middag?
-Javisst.
-Kom då.
-Ok.
Blev mumsig mat i form av pasta och köttfärssås med massa grädde och sparris. Sen blev det en tur och handla godis. Tänkte förbereda mig inför kvällen om det blev något filmtittande. När T kom hem blev det te och tiden flyger ju alltid iväg när man har trevligt.

Blev sen ingen film trots allt, men ja, tiden flyger iväg när man har trevligt.
Börjar bli lite trött, men antar att jag inte kommer att sova än på en stund. Summerar dock dagen som en väldigt bra dag, trots att jag blev helt övergiven idag igen. Och man behöver inte åka till Grand för att ha en bra kväll. Det kan man ha hemma också.

Ska nog ta mig ett glas vin nu och äta godis och slötitta på tv. Det är ju ändå lördag!

*over and out*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0