Simning och vikingar

Sonen har simundervisning i skolan denna och nästa vecka. Idag hade det visst gått bra, och han hade fått vara en vända i den stora bassängen. Han verkar hoppfull när det gäller att lära sig simma. Nu är det ju ingen brådska ändå, eftersom det är först i sjätte klass som barnen verkligen måste kunna simma, enligt skolans läroplan. Men självklart är det ju bra att de lär sig simma så fort som möjligt, om de nu skulle trilla från en brygga eller nåt nånstans.

Och utan att jag riktigt fattade det hade ungen trängt in mig i ett verbalt hörn och fått mig att gå med på att det kan bli badhusbesök i helgen. Hurra!!! Lär ju frysa ihjäl i vattnet, eller bli helt utstirrad av folk. Kan man inte få bada med torrdräkt eller nåt? Haha...

Ska ta och sätta mig och läsa lite i den nya boken, Vikingablot. Verkar intressant, hoppas att den är något att ha... Men det märks.
Är den bra så har jag väl läst ut den innan jag går och lägger mig ikväll... Och sen har jag inget att läsa. Ganska typiskt mig. Men men..




*over and out*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0