Allmän uppdatering om livet

Tre veckor sedan jag skrev, verkar det som. Ja, har man ingen motivation så har man inte. Har inte det idag heller, men har inget vettigare att göra, så kan lika bra ta tag i det där med bloggen just nu.

Störmoment för tillfället är min telefon. Den är dum. Jo men det är den. Kopplar inte igenom inkommande samtal, och en bra stund senare kommer ett sms som talar om att det här numret har försökt nå dig... Jo men tack så mycket. Så ska man ha tag i mig får man ha lite flax, eller ringa igen och igen tills jag svarar. Kul va? Ibland kopplar den igenom samtal direkt eller några försök senare. Väldigt kul. Folk tror säkert att jag dissar dom totalt. Så är inte fallet. Jag dissar ingen, men min telefon gör. haha

En annan irriterande sak är ett litet nackspärr som nu tack och lov börjar ge med sig. Intressant att jag alltid ska råka ut för massa ajaj hela tiden. Kanske ska ta det som ett tecken på att jag är extremt otränad och behöver komma igång med att träna lite mer. Tränade innan det här med handen inträffade, men det tog ju över två veckor bara det, och känns fortfarande en liten smula. Inget som hindrar nu, men ändå. Så faller man ur det här med att träna och sen fastnar tummen nånstans och det blir inte av. Spännande fenomen det där.

Igår var det Kalvinknatet ute på Hässleholmsgården. Linus var med och sprang, och jag tyckte det gick ganska bra för honom. Han kom i bakersta fältet, men hade sprungit/joggat hela tiden och hade kraft kvar att spurta på upploppet. Inte hade han konditionstränat för detta heller. Det var ändå 1,5 killometer.  Kan säga att jag springer inte den lilla sträckan utan att bli helt ledbruten eller få håll.
Jag vet, kass kondition... Men nej, jag springer inte för det. Promenerar hellre. Det vrickar man inga fötter på, eller får ont i knäna eller något annat dumt.

Vad mer som hänt är att hunden har börjat tappa tänder, ser fruktansvärd ut i munnen och ska till veterinären på fredag. Tandkontroll. Sen får vi se vad som händer och sker, och vad det kostar. :-/

Nåt trevligt att skriva... Var ute och tog en hundpromenad ihop med min kära granne och några andra som via Facebook har en "hundpromenader i Hässleholm"-grupp. Tre nya människor att tragga med och fem nya hundar. Behöver jag säga att hunden la sig i korgen nästan så fort vi kom hem, och jag har inte sett honom sedan dess? Tror han blev trött, den gamle drasuten. Vi gick från Kungsgården en vända på vägar och stigar ner till sjön, vid dammluckorna eller vad de kallas. Hundarna fick bada, ja, givetvis inte min hund då, som avskyr vatten, och så gick vi tillbaka. Men när vi stod vid fågelskådarplatsen, eller nedanför på "stranden", var det ett väldigt springande på hundarna. Kom på att jag saknade min egen och att han antagligen dragit till skogs vid åsynen av allt vatten. Ropade, ingen hund. Sen fick någon syn på honom i fågeltornet/gångbron/eller vad det är, och när jag ropade så försökte han klämma sig igenom spjälorna och hoppa ner. Inte höjdrädd idag nej. Men oj vad söt han var när han stod där och tittade. Tyvärr kom ju inte jag ihåg att ha med kameran och ta några bilder, kom mig inte ens för att en bild med mobilen. Lite trögtänkt faktiskt. Men så är det ibland.

Sonen följde med en kompis hem efter skolan, så nu sitter jag och funderar på när och hur kan kommer hem, om jag ska hämta honom eller om han tar sig hem själv eller om de ger honom skjuts. Jaja, det löser sig. Senare problem. Men det är bra tomt och tyst här hemma. Katten sover i soffan, hunden sover i korgen, sköldpaddan sover i sin terracotta-kruka och jag sitter här.
Funderade innan på ifall om jag nu skulle gå och lägga mig lite, men kom faktiskt på, i tid, att det inte var en så bra idé. Bättre att jag håller mig vaken så att jag sover i natt. Kanske borde kolla vad det är på tv eller vad som helst för att ha nåt att göra, men orkar inte göra nånting. Den där lata, ensamma känslan när man är helt ensam och inte orkar göra nåt vettigt eller ens lyfta häcken från stolen.

Skulle iof lyckas lyfta på fläsket och gå och hämta en Twix till om jag ville...  Får fundera lite på den först.

*over and out* for now...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0