Då var det fredag!

Dags att hålla helg nu. Skönt. Tråkigt med vädret bara, men det är åtminstone inte så kallt idag. Fast jag hade gärna sluppit fukten.
Och nu fick jag samtal från en kompis, så det blir till att lämna datorn igen och diska upp lite muggar och plocka fram fika. Trevligt trevligt. :-)
 



 
Kväll.
Trots fukten så var det jätteskönt väder att vara ute i nu ikväll. Tog en lite längre kvällspromenad än vanligt och agerade kräkhink åt en kompis som behövde kräka av sig om människors dumhet. Eller i allafall människors oförmåga att tänka själva och planera lite.
Jo, jag kan ju bara hålla med att människor är nog inte det mest lyckade som Moder Natur har evolutionerat fram. Det är stört omöjligt att förstå sig på vissa, men här pratar vi ju om individnivå. En del verkar ha allvarliga fel på tankeverksamheten och kanske borde varit födda till något annat än just människor. En ko eller ett får kanske passat bättre, för hur mycket intelligent tänkande krävs det för att producera biff eller kebab genom att tugga gräs? Nej precis. Och då hade det kanske inte blivit lika många konstigheter.
Men hade alla såna blivit biff eller kebab så hade ju inte vi andra haft något att skratta åt och roas av... För en hel del grejer är högkvalitativ underhållning faktiskt. Haha.
 
När jag kom in igen efter promenaden så for ena hunden glad i hågen raka vägen in i min säng och skavde av sig allt grus, vatten och lera på mestadels min kudde, och lämnade en stor blöt fläck brevid, precis där man har skuldrorna ungefär. Trevligt. Hundskrälle. Skällde ut honom ordentligt, och nu ligger han och skäms i buren. Med öppet galler. Han gick in där självmant när han fattade att jag blev arg på honom. Men grisa ner min säng på det viset är inte okej. Jäkla svinpäls!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0