Helt underbart väder!!!

Konstaterade att det var sjukt gott att sitta på balkongen och sola. Det tyckte Virus och Disel också. Vilket väder va! Känner att det snart är dags för en tur till skogen för att grilla korv och baka pinnbröd. Man ska ju bara hitta en helg då alla kan, för detta året tyckte vi att ungarna skulle få följa med också. Förra året passade vi på när dom var på scoutläger. Haha.
Får snart bli en tur ner till affären och handla lite middagsmat också. Och så ska jag baka lite fler kladdkakemuffins, för dom är ju försvinnande goda. Och bråka lite med tvättmaskinen. Spännande...
 
Blev dessutom lite sugen på att plocka fram vävbrickorna igen och väva lite. Är väl vädret som inspirerar, antar jag. Men jag har ingen aning om vad jag ska väva. Kanske lika bra att låta bli att plocka fram det där innan jag försöker rita upp ett nytt mönster och få det att funka. Är ju en aning tidskrävande att pilla med det. Och så behöver jag ju ett par raggsockar. Bättre att göra dom först.
Väva skosnören? DET kunde varit något... Då är det ju något användbart dessutom. Men ack så pilligt! Men jag vet att det går, eftersom jag har sett folk som gjort det. Med sytråd... Shit vad många brickor det lär krävas om det ska bli nånting av det. Men det är ju chans till pyttesmå med invecklade mönster då. Ska jag, så ska det bli i tunn bomullstråd, men inte så tunnt som sytråd, för det har jag garanterat inget tålamod med. Skosnören ska ju vara lååånga... Ju tunnare tråd ju fler inslag per centimeter, och ju längre tid tar det.
Jaja, blir nog bra det med. Som med det mesta annat.
 
Nu blir det ut i solen en sväng. Denna underbara sol!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0