Solsken!!!!

Kan inte annat än jubla över dagens underbara väder! Helt underbart att sitta och dricka te ute i solen, lyssna på fåglarna och snacka skit.
Jycken gjorde ju bort sig lite genom att bajsa på lite konstiga ställen, men vilket asgarv det blev. Djur alltså...
Katten verkar må lite bättre också, för jag har finkammat lyan och inte hittat en enda kattspya. Han kräkte, hostade och hade sig i förmiddags, och det han fick ur sig såg allt annat än trevligt ut. Men trots att han är bättre så verkar han ändå lite medtagen, och nu ligger han och sover i sängen så sött.
 
 
Plockat årets första fästingar också. Inte på mig, utan på en utekatt. Tyvärr lämnade hon av en kravlande blodsugare till mig också, men jag hann ta den innan den bet sig fast.
Haft en bra dag med solsken och trevligt sällskap, och kvällen har också varit bra.
 
Imorgon blir det en tur till landet och hoppas att man inte trampar i en komocka eller känner en massa skitlukt, och det kommer nog också att bli en trevlig dag. Min lilltå säger det till mig, och den brukar ha ganska bra saker att säga, när den väl säger nåt.
 
 
 Fler sådana här dagar önskas tack! Nån som vet var man kan beställa det? Och så håller vi alla tummar och tår för att det blir lika vackert väder imorgon, okej?
 
Nu blir det en nattmacka känner jag, blev lite akut sugen på något att sätta tänderna i, så det är väl lika bra att förflytta mig till köket en sväng, och sen är det sängmys med my hairy lover som gäller. ;-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0