Lördag

Äventyr idag var det ja. Riktigt trevligt, och väldans tur med vädret, för när det regnade så befann vi oss i skogen, där träden tog emot den värsta blötan.
 
Först blev det en tur till Mölleröd och titta på militärhistoria, militära fordon och stridsuppvisning mellan Tyskland och de allierade ifrån WW2, och sen blev det en tur i skogen och plocka björnbär. Hittade en hel del med stora mogna kolsvarta bär som smakade alldeles underbart. De ligger i frysen nu för att få den där slutgiltiga touchen av frost som gör dom så oemotståndliga, och senare blir det björnbärspaj av dom.
 
 
 
 
Och två rejäla motorer drogs igång inför publik också. Den första, ifrån en 303a, var inte allt för mycket att hetsa upp sig för, men när den stora motorn med tolv gigantiska pipor ifrån en stridsvagn drogs igång och varvades lite får jag erkänna att jag fick gåshud och bara njöt av ljudet. Stornjöt. Fem meter ifrån den, utan hörselskydd. Underbart. Blundade till och med för att kunna känna ljudet ännu mer. Ja, kalla mig töntig, men vi alla går igång på olika saker, och jag bara älskar ljudet av stora stridsvagnsmotorer. Kan fortfarande känna vibrationerna i kroppen om jag blundar och tänker tillbaka.
 
Träffade även en gammal vän därute. En vän som jag inte sett på alldeles för länge och vi sa att det är dags att ta upp kontakten igen eftersom vi saknar varandra. Ska se till att höra av mig nån dag, och kanske hälsa på. Det vore trevligt. Eller så går vi ut och fikar eller nåt.
 
Nu ropar sängen på mig. Ett sista bloss bara innan det är dags att krypa ner under täcket. Inte behöver jag frysa heller för mina duktiga grabbar har värmt upp znarkofagen eftersom de har legat där och trynat en stund redan. Men är man trött så är man, och orka hålla sig vaken i onödan när man kan ramla ner i sängen och sova... Jag håller med. Helt klart.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0