Kommande projekt

Jupp. Det blir att riva motorn i en bil. Får se när det blir av bara. Och detta enbart för att jag är snäll och hjälper till, samt tycker det är kul att skruva. Och när motorn ändå är nere så ska toppackningarna bytas också. Lika bra det, så man slipper riva i eländet igen när det andra är gjort.

Linus fick en grej av morföräldrarna igår, och den gick ju så klart sönder idag. Efter lite pillande, skruvande och muttrande, och en hel del olja överallt så lyckades jag faktiskt fixa motorn i snurran så den funkade igen. Dvs plocka isär, laga det som gått sönder och sätta ihop den igen och se att den faktiskt funkade perfekt igen. Hade behövt en klick silikon vid ett av hålen bara så att en liten drivlina inte halkade ur. Men det får bli en annan gång. Eller nästa gång den behöver fixas. Men jag gjorde det helt själv, utan hjälp eller tips från någon mer kunnig i meckandets ibland obegripliga konst.

Och så lyckades jag med konststycket att faktiskt få en dator att fungera igen med lite HDCP och TCP/IP inställningar. Känner mig sjukt duktig idag.

Man har sina dagar när det känns som att allt funkar, och idag är en sådan dag.

Invincible!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0