Hej ***!

Jag är ganska övertygad om att du håller koll på min blogg, och eftersom du fortfarande vägrar att prata med mig får jag skriva till dig här.
Vad jag förstått så gick det inte riktigt som du planerat, drömprinsen upptäckte sanningen om prinsessan, som lämnades utan ens en nyckel till kungariket. Väldigt tråkigt för dig, med tanke på din ekonomi.
Därför har jag ett förslag till dig. Du är skyldig mig 800 kr och spikes utställningskoppel och hans valpkoppel. Och jag har telefonen jag fick låna, alaskas koppel och hennes täcke, som du ska ha.
Jag kan gå med på att skicka bilderna i telefonen till dig, och att vi sen låter det vara. Du behöver således inte punga ut med pengar när du har dåligt med det, och jag behåller telefonen.
Detta har dragit ut på tiden allt för länge nu, och vill du trots allt återlämna pengar och koppel ska detta göras till min far senast på söndag.
Har bytet inte gjorts när det är måndag, räknar jag med att skicka bilderna till dig och vi är kvitt. Självklart ska lillan ha bilderna på sig och sin pappa. 
 
Senast söndag, annars låter vi det vara och är inte skyldiga varandra något.
 
Så kan jag även be dig att en gång för alla, slå tankarna på en viss man, ur hågen. Ge upp. Sluta med dina krokodiltårar. Du sa till mig.att man omöjligt kan älska någon efter så kort tid, att det bara var fantasier och att jag skulle släppa taget. Jo, jag skulle väl det för att du behövde en back up om du inte klarade plugget? För man kan ju inte älska nån efter så kort tid, eller hur? Och eftersom du då inte hade träffat honom så mycket, så undrar jag vad det är du kallar kärlek.  Man ljuger inte så som du gjort om man verkligen älskar någon, och så sa du att du bara älskat en enda person. Tänker inte skriva ut hans namn, men inte är det den mannen som du så desperat kastat dig efter, ljugit för och helt skamlöst försökt sno från någon som var en nära vän till dig.
 
Jag förväntar mig i fortsättningen att du lämnar honom helt ifred, och skulle det bli han och jag igen, så ska du hålla dig långt ifrån oss. Det jag känner bygger inte på egoism, ytlighet och ekonomi, som det verkar göra i dittfall.
Låt honom vara, han har haft nog av ljugande människor, manipulativa egotrippade lycksökerskor och annat trassel. Jag har haft nog av lögner jag också, och känner mig riktigt sviken av människor jag litade på och tyckte om. 
 
Bara ditt eget samvete vet vidden av hur mycket du ljugit och undanhållit. Jag har inte serverat en enda lögn i detta som hänt. Det har andra skött ypperligt. Så låt bli oss i fortsättningen, lämna oss ifred. Men skulle det visa sig att du inte klarar av det, kan det bli mig ett sant nöje att ge dig nåt att titta på, en kväll på krogen.
 
Gå vidare, utan att försöka påtvinga folk ditt sällskap. Och utan att utnyttja folk. Gå vidare utan att passera gå. Gå vidare utan folk du lurat och svikit. Va med dom som vill vara med dig, och låt oss andra slippa. Mig kommer du inte förstöra något mer för. Och honom låter du bli. Hade du varit ärlig från början hade du kanske haft en chans att visa din trevliga sida. Så blev det tyvärr inte nu. 
 
Jag önskar lycka till med flytten och med jakten på en ny pappa till hennes bortskämda surhet och hoppas att hon har slutat framkalla kräkningar bara för att få sin vilja igenom.
 
Lycka till i framtiden. Och glöm inte, senast söndag. Du vet var pappa bor. Inget genomfört byte på måndag så räknar jag det som att vi är kvitt. Och ja, bilderna givetvis...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0