något förvirrad och hemliga sällskap

Tur huvudet sitter fast, då kan jag inte glömma det nånstans. På väg in till stan och ett möte jag höll på att glömma och missa. Inte bra. Får väl skylla på att jag har huvudet fullt av sjuka barn. Linus är hemma med feber idag. Sabla förkylningar...
Kände igår att ena knäet var lite skumt, och idag är det tjockt, svullet och fullt med vatten. Lagom irriterande, så vi får väl se om jag kan fixa det under eftermiddagen, annars får jag nog hoppa över promenaden ikväll. Hade behövt kamferliniment och benlindor till häst att blistra knäet med. 
Jaja, löser sig. Först möte och sen får jag fundera på vad jag har för spännande grejer hemma att experimentera med. Nåt liniment har jag ju...



Mötet gick bra och var givande. Sen råkade jag så gott som halka på ett bananskal och snubblade över lite synnerligen intressant information, som jag givetvis inte kunde låta glida mellan fingrarna. Det finns ett hemligt sällskap här. Ett sällskap som i likhet med de flesta ordnar, inte delar sin verksamhet med utomstående. What happens in Vegas, stays in Vegas. Man kan endast bli medlem genom inbjudan från någon, och sedan ska sällskapet fatta beslut om personen ska väljas in eller inte. Jag fick en inbjudan. Spännande. Jag fick även veta att sällskapet brukar träffas någonstans i stan, och har en stor takvåning. Exakt var fick jag inte veta, och inte vilka medlemmarna är, men blir jag invald så får jag ju svar på det. Någon därifrån kommer att återkomma via telefon för att meddela mig om svaret, så fort de har bestämt sig. Spännande. Kan ju bli ett ganska exklusivt tidsfördriv det här, men jag skulle gissa att det ändå är lite klubben för inbördes beundran-stil på det hela. Alternativt frimurarekomplex. Sak samma. Vi får se hur det går, men jag har iallafall en inbjudan, vilket är en god start.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0