Misstänkt undervattensverksamhet

Ja, vad säger man?
Vad är "misstänkt undervattensverksamhet"? Låter ganska kul om jag får säga det. Det står att läsa i dagens Aftonbladet.se. Det var något om att en "trovärdig källa" har observerat "misstänkt undervattensverksamhet" i Göteborgs skärgård.
De kan inte tala om vem som sett vad, av vilken typ eller nånting, men de har dragit dit amfibiefolk och sjöstridsbataljoner just in case och har full bevakning.

Folk har haft fel förr och misstagit valar, sälar och delfiner för ubåtar. Men det avslöjades ju inte vad för typ av undervattensverksamhet det var. Därför anser jag att det kan lika gärna vara en liten flock förvirrade sälare eller valar som nu bevakas intensivt och utnyttjas som föremål för att hålla militärfolket på alerten och ge lite övning.

Men skulle det vara en ubåt så vore det inte första gången det händer i och i närheten av svenska vatten. Det har säkerligen hänt otaliga gånger, och antagligen har bara ett fåtal av de gångerna kommit till pressens kännedom.

Äh, lär inte bli krig för att en eventuell ubåt snokar runt lite. Inget att oroa sig för.

Men visst undrar man ju lite varför det ska vara så himla svårt att låta bli att spionera på varandra. Länder emellan. Vuxna människor med kostym och portfölj... De som bestämmer och skickar ut båtarna alltså...

Och spionera på mesiga Sverige som inget konstigt har för sig, inte är i krig eller ens vill in i krig... Vad är man ute efter då? Vad har det här meslandet som någon annan är nyfiken på? Socialbidragen och importerade BMW's?

Ja, vi får se vad som händer, och vad de kommer fram till. Fast den riktiga sanningen lär vi ändå inte få veta, skulle jag tro. Jo, jag erkänner, jag hyser lite misstro till överheten i samhället faktiskt. Får man säga det offentligt utan att bli stämplad som misstänkt anarkist?

Skit samma, hade jag bott närmare Göteborg hade jag faktiskt gett mig ut med den lilla båten jag såfall hade haft och hoppats på en fin valsafari. hehe...

*over and out*

Gratisbio.se


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0