Krigsskadade flyktingar

Sverige är ett toppenland. Läste en artikel i Expressen. Det handlade om krigsskadade libyska människor som fått komma hit för att få vård. Tydligen har man också bjudit hit andra krigsskadade libyer som skulle hjälpa de med främst felläkta benbrott och granatsplitter i ögonen. (Men blir inte det lite som att den blinde leder den döve?)
Så hade folket tröttnat på att vara på sjukhus, tyckte att småstaden Simrishamn var för liten och ville flytta. Så nu bor de på hotell i Malmö. I mars uppger Region Skåne att de ska vara tillbaka i Libyen.
Antar att region Skåne står för fiolerna.
Artikeln säger även att en av patienterna hade blivit skjuten i huvudet, och eftersom att kulan satt kvar så behövde han hjälp med att plocka bort den.
Nähää? Verkligen? Jag trodde att man kunde plocka bort kulor ur skallen på sig själv... ^^

Men i alla fall så känns det väldigt bra att våra skattepengar går till hotellvistelsen för krigsskadade libyer med småstadsfobi. Jag känner att vi gör en otrolig humanitär insats här. Det gör mig väldigt glad över att vara svensk. Dessutom räknar jag ju kallt med att få åka ner till Libyen, bo gratis på hotell medan jag kurerar min av den nordiska kylan värkande kropp på en spaanläggning. Helt gratis. Eller läker ut ett litet skottsår orsakat av nån sämre sortens skjutgalning från Malmö.

Det handlar väl om tjänster och gentjänser eller?

Det går nästan lika bra att Region Skåne bjuder mig på hotell nånstans i minst två veckor. Inte lika länge som libyerna, mindre kostnad och utan granatsplitter i ögonen. Kan ta en laseroperation istället och bli av med glasögonen. Kanske lite utfyllnad i lagom höjd också.

So come on, I'm waiting! I'm already paying for the libyans!

*over and out*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0